4p

A 8. hét nézettségi adataiban új király született, az évben először győzték le a korábban verhetetlen vetélkedőt.

Az RTL hétköznap esti műsorán a ’Drága örökösök – A visszatérés’ érkezik először, a Koltai Róbert által alakított Szappanos Kálmán, és társainak kalandjait feldolgozó sorozat a héten a teljes lakosság körében 530 ezres átlagnézettséget tudott, de becsúszott egy gyengébb, 479 ezres nap is.

A széria hetek óta ezen a szinten mozog, míg a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoport körében adásonként jellemzően 13 százalék körüli közönségarányt tudott felmutatni, ami gyengülés az előző hetekhez képest.

A műsorsáv második felét a 8. héten is a szintén saját gyártású ’A mi kis falunk’ kapta. A széria nem tudta tartani az elmúlt héten elért 450 ezer körüli átlagos nézőszámot, a legjobb nap a héten 446 ezret hozott, de becsúszott két elég halovány, 397-398 ezer nézős nap is. A széria a 18-49 éves korcsoportban ugyan egy napon tudott kereken 16 százalékos közönségarányt, összességében a 13 százalék körüli szinten mozgott.

Még mindig brutálisan erős a nosztalgikus vetélkedő

Mostanában nem sok aggodalma akadhat a TV2-nek hétköznap esténként, hiszen a Szerencsekerék Kasza Tibi vezetésével attól teljesen függetlenül, hogy éppen kik a versenyzők, félelmetesen jól teljesít – a vetélkedő heti összes része 900 ezer feletti nézőszámmal zárt, így csak magával és egy hétvégi szuperprodukcióval kellett, hogy versenyezzen. A Szerencsekerék továbbra is igen jól teljesít a kereskedelmi szempontból kiemelt korcsoportban is, végig 20 százalék feletti közönségaránnyal tudta hozni a hetet.

A TV2 esti főműsoridejének második felében továbbra is a Hazatalálsz érkezik a képernyőkre, a csatorna első saját gyártású sorozata átlagosan 530 ezer nézőt ültetett a képernyők elé – ennél korábban tudott jobbat is, a nézettsége járt 600 ezer felett. A széria a 18-49 éves korcsoportban valamennyit javított a korábbi hetekhez képest, és legerősebb napján 16,8 százalékos közönségarányt is tudott.

Szárnyalt a Sztárban sztár. Fotó: TV2
Szárnyalt a Sztárban sztár. Fotó: TV2

Elvitték a cápák elől a zsákmányt

Az elmúlt hetekben viszonylag monotonon alakult a hétvégék forgatókönyve, ez most, legalábbis részben, de megváltozott. Szombaton maradt a megszokott felállás, az RTL saját gyártású focis sorozata, a Gólkirályság megverte a vele párhuzamosan futtatott hollywood-i filmet, ami most éppen a Halálos iramban elég megkérdőjelezhetőre sikerült hatodik része volt. A Gólkirályság 599 ezer nézőt tudott a képernyők elé vonzani, ami jobb eredmény a 7. héten elérte 564 ezres szintnél.

Sokkal érdekesebben alakult azonban a vasárnap, ahol az RTL fő produkciója, az üzleti befektetőshow, a ’Cápák között’ heteken át uralni tudta a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos korcsoportot, a 8. héten a szegmensben 292 ezer néző és 22 százalékos közönségarány azonban most csak a második helyre volt elegendő. A győztes ugyanis mind a 18-49 éves korcsoportban, mind a teljes lakosság körében a TV2-n párhuzamosan futtatott Sztárban sztár 2. része lett, amely 923 ezer nézőt, köztük 296 ezer 18-49 éves kor közötti érdeklődőt tudott a tévék elé ültetni. A cápák egyébként a teljes lakosság körében összesen 632 ezres nézettséget hoztak.

Így alakult a 8. hét

A 8. héten tehát a TV2 egyik szeme sírhatott, míg a másik nevetett, hiszen végül a saját hétvégi szuperprodukciója volt az, amely hetek után végre képes volt megtörni a Szerencsekerék brutális dominanciáját.

A heti győztes nem kérdés: a 18-49 éves korcsoportban a TV2 átlagosan 17,7 százalékos közönségarányt tudott, szemben az RTL 13,4 százalékával – a hízó különbség elsősorban a Szerencsekerék és a Sztárban sztár szárnyalásának köszönhető.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!