Pintér István szerint, aki egyben a győri székhelyű Rába Járműipari Holding Nyrt. elnök-vezérigazgatója, a koronavírus-járvány miatti tavaszi leállást követően gyorsan rendeződtek a termelési sorok, amiben annak is szerepe volt, hogy a vállalatok idén eddig a valós igényeknél kevesebbet termeltek. A MAGE tagvállalatai úgy látják, hogy a termelési szint a negyedik negyedévben összehasonlítható lesz a tavalyi év azonos időszakával. Tavasszal még sokkal rosszabbak voltak a kilátások - fogalmazott az elnök.
A kapacitásnövelő, robotizációs és modernizációs programok sem álltak le, hanem a járvány miatt inkább felgyorsultak, legyenek azok önerőből magvalósuló, vagy a kormány által támogatott fejlesztések. Sok vállalat került így olyan pozícióba, hogy nyertese lehet a globális változásoknak, amit óriási lehetőségnek nevezett.
Pintér István a Rábára kitérve elmondta, hogy a rendelési könyvük szinte betelt, van olyan szegmens, ahol jobbak a számok, mint januárban voltak. A negyedik negyedévben az országúti haszonjármű erős pozíciót mutat, és felfelé ívelnek a rendelési számok a mezőgazdasági üzletágban is.
A MAGE több mint 60 tagvállalatot számlál, a járműgyártók közül mások mellett az Audi Hungaria Zrt.-t, a Magyar Suzuki Zrt.-t és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-t. (utóbbi éppen most közölte, hogy egy hónapra leáll az utolsó negyedévben). A tagvállalatok mintegy 80 százalékkal járulnak hozzá a magyar autóipar termeléséhez, 93 százalékkal az autóipari exporthoz és 90 százalékkal az autóipari beruházásokhoz.