Az NKK mint önálló intézmény megszűnik. A párhuzamos állami struktúrák megszüntetése érdekében, projektjeit az Építési és Beruházási Minisztérium (ÉBM) veszi át – írta a Népszava kérdésére a tárca sajtóosztálya, amely azonban a részleteket firtató kérdéseinkre már nem válaszolt.
A KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központjának utódszervezeteként 2020-ban létrejött, Vitézy Dávid által irányított, menetközben csaknem 300 fősre hízott cég gyors beszántása még a tűzhöz közel ülőket is meglepte. A Népszava szerint a BFK korábban nem kapott semmilyen kritikát vagy jelzést a kormánytól vagy éppen Orbán Viktortól, amelyből arra következtethettek volna, hogy elégedetlenek az ott folyó munkával.
A BFK azonban továbbra is sok – csaknem négy tucat – projektet vitt, amelyek összértékét 3-4 ezer milliárd forintra becsülte korábban Vitézy Dávid. A beruházások közé tartozott több vasúti fejlesztés, a Ferihegyi gyorsforgalmi út átépítése, a Nyugati Pályaudvar átalakítása, a Galvani híd, vagy éppen a recski nemzeti emlékpark, a csepeli és a városmajori közpark, amelyek átalakítási terveit nem sokkal a választások előtt mutatták be.
Az új kormány megalakulása után ezzel együtt sem sok esélye maradt a cégnek a megmaradásra. A Lázárhoz került BFK-t első körben átkeresztelték Nemzeti Közlekedési Központra, nem sokkal később menesztették a teljes menedzsmentjét.