Javaslatának indoklásában a BKIK arra hivatkozott, hogy a kötelező akciózás bevezetésének indokául szolgáló infláció ellenes kormányzati szándék megvalósult, hiszen az infláció 2024. január óta stabilan 4 százalék alatt van.
A BKIK megjegyezte, hogy a bevezetett online árfigyelő rendszer eredményes működése a versenyhelyzetet a jövőben is hatékonyan és tartósan képes fenntartani, ezért javasolja, hogy a jövőben az online árfigyelő rendszerben történő megjelenés a kisebb boltok számára is legyen támogatott, illetve felajánlotta együttműködését az online árfigyelő rendszer „pozitív brand”-ként történő továbbfejlesztésében és népszerűsítésében.
„A BKIK fontosnak tartja, hogy a kötelező akciózás kivezetésének hatására megszűnhet a hazai kisboltokat sújtó nagymértékű árnyomás, amely a kis alapterületű, alacsonyabb cikkelemszámmal rendelkező egységeket sújtotta leginkább” – emeli ki Dienes Zoltán, a BKIK Kereskedelmi Tagozatának küldötte, a CBA Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója.