4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 40. hét nézettségi adataiban több új műsor is bemutatkozott.

Az RTL nagyot újított, hiszen rögtön két új érkező is feltűnt a hétköznapi programban, elsőként visszatért a ’Nyerő páros – Mit bír el a szerelem?’, a hagyományosan népszerű celebpáros vetélkedő 574 ezres átlagos nézettségével az elmúlt hetek legjobban teljesítő RTL-es adása lett a munkanapokon. A szériára a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportban sem lehet panasz, közel 250 ezres átlagos nézettség mellett 23,9 százalékos, rendkívül erős közönségarányra futotta, ezzel a hét második legjobban futó műsora lett a szegmensben.

Másodikként visszatért a Survivor, az ikonikus műsorformátumban ezúttal két generáció adja a két törzset, a helyszín a Fülöp-szigetek. Az Amerikában elképesztően sikeres túlélőshow hazai meghonosítása ismét mérsékelten volt eredményes, a teljes lakosság körében elért 310 ezer fő körüli átlagos nézőszám felejthető eredmény, a 18-49 éves korcsoportban felmutatott 127 ezer néző, és 14,7 százalékos közönségarány azonban nem katasztrofális.

A TV2-n a 40. héten is a ’Séfek séfe’ volt a fő hétköznapi attrakció, 646 ezres átlagos nézőszámával a csatorna minden bizonnyal elégedett lehetett, hiszen ez jelentős javulás az előző heti számokhoz képest. A fiatalabbak körében elért 225 ezres teljesítmény mellett 22,7 százalékos közönségarányt tudott felmutatni.

Este fél 11-es kezdéssel a ’Kőgazdag fiatalok – Rich Kids Hungary’ is tovább folytatta pályafutását a TV2-n. A honosított formátum, a finoman szólva is jómódú félceleb influenszerek, és gazdag emberek gyermekeinek mindennapjait követi, éppen csak elérte a 200 ezres nézettséget a teljes lakosság körében, míg az inkább célcsoportnak számító kiemelt kereskedelmi korcsoportban átlagosan 102 ezres átlagig jutott, 16,2 százalékos közönségarány mellett.

Sportesemények

Több érdekesség akadt a sport világában is, hiszen nemcsak focimeccseket, hanem Forma-1-es futamot is rendeztek a 40. héten: a brutálisan forró katari nagydíj 406 ezres nézettséget ért el, a győzelmet pedig az idén gyakorlatilag verhetetlen Max Verstappen zsebelte be.

A Ferencvárosnak a héten két jelenése is akadt, egyrészt a magyar bajnoki keretében kisebb rangadót rendeztek, és a Fradi a Debrecent fogadta, a végül 2-2-es eredménnyel záruló meccsen mindössze 15 másodperc után született meg az első gól – mindez 262 ezer embert vonzott a képernyők elé. A hét legnézettebb meccsének azonban a Fiorentina-Ferencváros mérkőzés bizonyult, az idegenben 2-2-es döntetlennel záruló mérkőzést 467 ezres követték élőben.

Végül felfért a toplistára egy olyan összecsapás is, amelyben nem volt magyar érdekeltség, az UEFA Bajnokok Ligájának csoportkörében a Napoli a Real Madriddal játszott, a 2-3-as eredménnyel záruló meccset 227 ezren nézték.

Szép számokat hozott a 'Sztárban sztár leszek!' Fotó: TV2 Sajtószoba
Szép számokat hozott a 'Sztárban sztár leszek!' Fotó: TV2 Sajtószoba

Kőkemény hétvége

Az RTL saját gyártású sorozata, az ’A mi kis falunk’ tovább görgeti új részeit a szombati program nyitányaként, ezúttal 550 ezres nézettséggel, míg a ’The Voice’ 569 ezer főt vonzott a képernyők elé, ezzel pedig a tehetségkutató javítani tudott az előző héthez képest. A TV2 igazán a hétvégi napokra tartogatta a puskaport, ez abból is látszik, hogy a visszatérő ’Ázsia Expressz’ szombaton kezdte meg új évadját egy igen erős 681 ezres nézettséggel, amely nem sokkal maradt le a ’Sztárban sztár leszek!’ napi adásának 709 ezres nézőszámától sem.  

Vasárnap az RTL ismét a ’The Voice’ újabb epizódjával várta a közönséget, amely 562 ezres nézettséget tudott felmutatni, a napi győzelem azonban egyértelműen a TV2-nek jutott, hiszen az ’Ázsia Expressz’ második része 690 ezer főt, míg a ’Sztárban sztár leszek!’ napi adása 802 ezer embert ültetett a készülékek elé. Ez utóbbi egyébként a hét legjobb eredménye lett a teljes lakosság körében, míg a 18-49-es korcsoportban elért 272 ezer 23,6 százalékos közönségarány is elég volt a heti győzelemre.

Így alakult a hét

A 40. héten csökkent a különbség a csatornák között, ez elsősorban a ’Nyerő páros’ jó teljesítményének köszönhető az RTL-en, összességében ugyanakkor már az is látszik a rendkívül magas átlagos közönségarányokon, hogy az idő romlásával egyre többen ülnek a készülékek előtt. A 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában tehát még így is a TV2 vitte el a pálmát, és 20,9 százalékával megelőzte az RTL által elért 18,4 százalékot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!