3p

Bár ami már most látszik, idén elmarad a korábban megszokott kiugró forgalom az üzletekben.

Vámos György az MTI-nek kifejtette: 2019-ben a húsvéti költések hatására 50-60 milliárd forinttal ugrott meg az élelmiszerboltok forgalma a január-februárihoz képest, ilyen nagy kiugrás tavaly sem volt, és most sem várható. Érezhetően megfontoltabban vásárolnak a fogyasztók, beszereznek hagyományos húsvéti termékeket, de nem annyit, mint az előző években, mert a járvány miatt kevesebb családi, baráti összejövetelt terveznek.

Három napra bezárnak a boltok 

Az élelmiszerek forgalma kiegyensúlyozottabb; az iparcikkek, ajándékok esetében a boltok zárva tartása is korlátozza a vásárlásokat, és ezt a webáruházak csak részben tudják pótolni. Vámos György felhívta a figyelmet arra, hogy a háromnapos zárva tartás miatt közvetlenül az ünnep előtti napokban tömeg lehet az áruházakban, amit fontos lenne elkerülni, lehetőség szerint nem kellene az utolsó percre hagyni a bevásárlásokat.

(Fotó: Pixabay)
(Fotó: Pixabay)

Spar a forgalom jelentős bővülésére számít húsvétkor. A vevők a járvány kialakulása óta kevesebbszer, de alkalmanként jóval többet vásárolnak, az áruházlánc várakozása szerint az ünnepi beszerzések során kiemelkedően megnőhet a vásárlások értéke - közölték az MTI megkeresésére.

Mint jelezték, a nagypéntek előtti nap és a húsvét előtti szombat kiemelkedő forgalmat jelent, mert legalább az egyik napon szinte mindenki elmegy vásárolni. Erős a kereslet a Spar üzleteiben a sonkák, füstölt termékek, kalácsok és bejglik, sütési alapanyagok, desszertek, édességek, illetve a tojás iránt.

A Lidl szintén élénk forgalomra számít. Az áruházlánc tájékoztatása szerint a héten várhatóan már szerdán megélénkül a kereslet, csütörtökön és szombaton pedig erősebb lesz a forgalom a megszokottnál.

A vásárlók elsősorban a különböző húsvéti sonkákat, a tojást, valamint a húsvéti édességeket keresik, a vállalat az előzetes kalkulációk alapján idén a sonkáknál 10 százalékkal nagyobb forgalomra számít a tavalyi húsvéti időszakhoz képest. A Lidl is tapasztalta a vásárlói szokások változását, a vevők ritkábban, de nagyobb értékben vásárolnak.

Az Auchan az elmúlt hetek, illetve napok alapján kiegyensúlyozott forgalmat vár, zsúfoltságra nem számítanak, mert áruházaik nagy alapterületűek; a legerősebb nap a csütörtök lehet. A hagyományos húsvéti termékeket most is keresik a vevők, az Auchan az alkohol kivételével minden kategóriánál növekedést tapasztal az előző évhez képest. Népszerűek a sonkák, a csokoládék, a kalácsok, a nem-élelmiszer termékeknél pedig nagyobb bővülést látnak a tavalyihoz képest.

Tesco tájékoztatása szerint hétről-hétre nő a kereslet az ünnepi hozzávalók iránt. A tavaly húsvéti és karácsonyi tendenciák alapján ugyanakkor úgy látják, hogy a járványhelyzet ellenére most is az ünnepet megelőző pár napban lesz a legnagyobb a forgalom, főként, mert a húsvéti menühöz sok frissáru tartozik.

Változatlanul a legkeresettebb a húsvéti időszakban a tojás, a sonka, a torma, a hónaposretek, a kalácsok, az édességek. Tojásból a húsvét előtti hónapban az éves mennyiség valamivel több mint 10 százalékát értékesítik, kétszer annyi tojás fogy ilyenkor, mint egy átlagos héten. A húsvétkor értékesített édességek a teljes éves édességforgalom 20 százalékát teszik ki. A Tesco a járvány miatti megváltozott vásárlói szokások között említette, hogy sokkal népszerűbbek lettek az előre csomagolt termékek, illetve a nagyobb kiszerelések.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!