3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nemhogy csökkent, az elmúlt években nőtt a személygépkocsik szén-dioxid-kibocsátása Németországban. 

Destatis adatai szerint a Németországban forgalomban lévő személygépkocsik 115 millió tonna szén-dioxidot bocsátottak ki 2017-ben, hat százalékkal többet mint 2010-ben. A kibocsátott szén-dioxid mennyisége három tényező, az átlagos motorteljesítmény, az összesített menetteljesítmény, valamint az átlagos fogyasztás függvénye. Az összesített menetteljesítménynek két összetevője van, a személygépkocsi állomány nagysága és átlagos menetteljesítménye - írja az MTI.

MTI Fotó: Kovács Tamás

A személygépkocsi-motorok áltagos teljesítménye a 2010-2017 között 16 százalékkal nőtt. A 2017-ben forgalomban helyezett személygépkocsik átlagosan 111 kilowatt, a 2010-ben forgalomba helyezett személygépkocsik pedig 96 kilowatt motorteljesítménnyel rendelkeztek. A 100 kilowatt feletti teljesítménnyel rendelkező autók 2017-ben a személygépkocsik által kibocsátott szén-dioxid több mint 50 százalékáért voltak felelősek, míg 2010-ben 36 százalékáért.

Több autó fut az utakon

A személygépkocsi-állomány 2010 és 2017 között 10 százalékkal nőtt, a teljes személygépkocsi állomány menetteljesítménye pedig 9 százalékkal. Tavaly 46 millió személygépkocsi 46 milliárd liter üzemanyagot használt fel. Az átalgos üzemanyag-fogyasztás három százalékkal csökkent ugyan hét év alatt, a járműállomány és az átlagos menetteljesítmény növekedése miatt azonban a 2017-es teljes üzemanyag-fogyasztás 6 százalékkal haladta meg a 2010-est.

A 100 kilowattnál (134 lóerő) nagyobb teljesítményű dízel személygépkocsik által felhasznált üzemanyag teljes mennyisége 69 százalékkal nőtt hét év alatt, a 100 kilowatt feletti benzines gépkocsik által felhasznált üzemanyag pedig 15 százalékkal nőtt annak ellenére is, hogy a benzines gépkocsik átlagfogyasztása ugyanezen idő alatt 9 százalékkal csökkent.

Kevesebb üzemanyag kell, de...

A személygépkocsik által 2010 és 2017 között kibocsátott szén-dioxid mennyiségének a emelkedéséhez a motorteljesítmény növekedése 8 millió tonnával járult hozzá, a járműállomány és az átlagos menetteljesítmény növekedése pedig 6 millió tonnával. A személygépkocsik átlagos üzemanyag-fogyasztásának (benzin és dízel) csökkenése ugyanezen idő alatt 7 millió tonnával csökkentette a szén-dioxid-kibocsátást, de nem tudta ellentételezni a teljes növekedést.

A németek valamivel előbbre járnak

Miközben a britek 2040 helyett 2032-t jelölték meg céldátumnak a dízel üzemű autók kitiltásához, a berlini hatóságok már most kitiltanák az öregebb dízelautókat húsz fővárosi utcából, köztük néhány fő közlekedési útvonalról is. Részletek  a Privátbankár.hu-n >>>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!