2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Elérte a horvát határt az M6-os autópálya, arra azonban még legalább másfél évet várni kell, hogy az Adriáig utazhassunk rajta. 

Hiába villámgyors ugyanis a magyar fél építkezése, a horvátok még el sem kezdték a Pálmonostor és a magyar határ közötti munkálatokat. Híradónk úgy tudja, hogy ez a szakasz legkorábban 2025-re készülhet el - írja az atv.hu.

Voltaképpen zsákutcába fut az M6-os autópálya Ivándárdánál a horvát határvonalon. Az aszfaltozás már megtörtént, de a határkerítés bontása még mindig nem.

Az atv híradója a helyszínen járt, ahol jól látszik hogy az M6-os autópálya maradék 20 kilométeres szakasza gyorsan épül, ezt majd 2024 januárjában adják át, ez azonban csak egy zsákutca lesz, most még csak egy határkerítésbe fut bele. A horvátok még nem építették meg a maradék 5 kilométeres szakaszt Pálmonostoráig. Júliusban döntöttek a kivitelezőről, 18 hónapjuk lesz, hogy azt az autópályaszakaszt megépítsek.

Egyelőre vége az útnak. Fotó: Pixabay
Egyelőre vége az útnak. Fotó: Pixabay

A Jobbik önkormányzati képviselője szerint ennek finanszírozására a pénzt Brüsszelből már el is utalták Horvátországnak. Schwarcz-Kiefer Patrik szerint nálunk 4-szer drágábban építenek, mint a horvátoknál, és a mi szakaszunk egy mély árokparton ér véget.

"Az autópálya a semmibe vezet, Magyarország pedig a szakadékba zuhan, az előbbit majd megoldják a horvát munkások, az utóbbit pedig a kormány rossz gazdaságpolitikája miatt évtizedekig nyögni fogjuk" - fogalmazott a politikus.

Toldi József Laskón él Horvátországban. Azt mondja, hatalmas a felháborodás az autópályaközeli településen élők között amiatt, hogy a horvát kormány nem épített meg időben egy 5 kilométeres szakaszt.

"Felháborodás, az van, elégedetlenség, az van, mert az adófizető ember elgondolkodik, hogy az általa befizetett pénzt elherdálják, igaz, hogy az unió is fizet bele, de hát az is uniós adófizetők pénze. Most pedig az újbóli kivonulás sok pénzt kivesz majd az emberek zsebéből" - vélekedett.

A Építési és Közlekedési Minisztérium híradónkkal azt közölte, hogy 2024-ben csupán a villányi elágazóig adják át az M6-os autópályát. A maradék néhány kilométert csak akkor nyitják meg a forgalom előtt, ha a horvátok elkészülnek a Pálmonostorától a határig vezető útszakasszal.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!