2p

300 milliárdos beruházást kérdőjelez meg.

A G7 szerezte meg a mohácsi Duna-híd megvalósíthatósági tanulmányát, amelyet a Lázár János vezette  Építési és Közlekedési Minisztériumtól (ÉKM) tavaly szeptember óta nem akar kiadni.

Nem véletlenül. A tanulmány szerint ugyanis 2026 és 2031 között, nettó 306 milliárd forintból megépülő hídon 

naponta nagyjából 600 autó fog csak áthaladni.

Pontosabban fogalmazva: a 2015-ben készült megvalósíthatósági tanulmány változattól függően 2025-re 604-616 egységjárműves forgalommal számolt a mohácsi Duna-hídra.

„Ez döbbenetesen kevés, nagyjából egy bekötőútnak megfelelő szint”

- írja a G7, összevetésnek pedig azt kínálják, hogy az autóforgalom elől immár elzárt Lánchídon napi 5 ezer egységjármű halad keresztül buszok és taxik formájában.

A hidat ráadásul kétszer két sávosra tervezik megépíteni, miközben a megvalósíthatósági tanulmány még kétszer egy sávval számolt, és így jutott pozitív költség-haszon mérlegre.

Ráadásul a híd tervezett költségét 2015-ben még 27,4 milliárdra számolták, ez inflációval is csak 57,4 milliárdra jönne ki 2024-ben. 

Ehhez képest nyerte el a munkát a Szíjj László érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt 295 milliárdért.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!