Németh Szilárd hangsúlyozta: a baloldal miniszterelnök-jelöltjének a rezsicsökkentést bíráló szavai beleilleszkednek abba a sorba, "amit már megszokhattunk", példaként említette erre "Bangónénak a patkányozását".
Az MTI összefoglalója szerint a kormánypárti politikus kifejtette, a baloldali miniszterelnök-jelölt úgy szeretné hitelessé tenni a mondandóját, hogy elkezdi gyalázni, gúnyolni, pocskondiázni azokat, akik nem értenek vele egyet, vagyis a magyarok nagy többségét.
Szerintem ez megengedhetetlen - jelentette ki Németh Szilárd, hozzátéve: Márki-Zay Péter a gúnyolódáson túl valójában "veretesen beismerte", hogy miniszterelnökké választása esetén a "teljes rezsicsökkentést úgy, ahogy van eltörölné".
Kiemelte, a baloldal 2002-ben azt ígérte, hogy nem lesz gázáremelés, majd mégis tizenötször megemelte a gáz és a villany árát, aminek eredményeként előbbi háromszorosára, utóbbi kétszeresére drágult. A baloldal mindenben szeretné teljesíteni a brüsszeli elvárásokat, egy olyan energiaunió létrehozását, amelyben az árakat a piac szabályozza - mondta Németh Szilárd. "Jól látható, hogy ennek mi a következménye Németországban, Ausztriában, ahol idiótábbnál idiótább filmeket forgatnak arról, hogy mit kell majd akkor tenni, ha nem lesz gáz, meg nem lesz villany" - fogalmazott.
Németh Szilárd szerint van egy másik következménye is annak, amit Brüsszel erőltet Európára: a gáz ára ötszörösére, a villany ára kétszeresére emelkedett egy éve alatt, valamint "egekben vannak a benzin- és a gázolajárak". Nem véletlen az, hogy vannak országok, amelyek szintén alkalmaznák a magyar kormány nyolc éve sikeresen alkalmazott rezsipolitikáját - mondta a Fidesz alelnöke.
Szólt arról is, amikor 2002-2010 között külföldi kézben voltak az energiaszolgáltatók, akkor azok azért kaptak tizenötször lehetőséget áremelésre, mert azt mondták: "a magyarok nem akarnak fizetni és ezért nekik nincs meg a megfelelő hasznuk".
Németh Szilárd aláhúzta, bár teljes képtelenségnek hallatszik, amiket a baloldal miniszterelnök-jelöltje mond, de szerinte valóban azokat a programokat támogatná, hogy "az emberek cseréljék le kis autókra a családi autójukat, vagy egyáltalán ne is járjanak autóval, tartsanak majd különböző szüneteket a szolgáltatás igénybevételével, nehogy nagyon megterheljék az egész rendszert".