3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az állam legkésőbb 2025 szeptemberéig elhalasztja az M1-es autópálya hozzá tartozó szakaszának kétszer három sávosra bővítését, ezért a koncessziós szerződést is ennek megfelelően kellett módosítani. A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a bővítésre szánt pénzeket úgy csoportosítja át, hogy előrehoz felújításokat.

Az állam kezdeményezésére került sor az autópálya-koncessziós szerződés módosítására, ez nem érinti sem a szerződés 35 éves időtartamát, sem annak összértékét, sem a szerződésben szereplő tízéves fejlesztési időszakot – mondta megkeresésünkre Szimicsku László, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) szóvivője.

Amit érint az az, hogy

az MKIF fejlesztéseihez köthető állami kisajátításokat és beruházásokat az állam saját maga ütemezte át

– hangsúlyozta. Mivel ezek az MKIF fejlesztéseihez kötődnek, ezért a koncesszornak is át kell ütemeznie saját fejlesztéseit.

„Idén indult volna az M1-es autópálya kétszer három sávosra bővítése, és mivel az államnál van az M0 és Bicske közti szakasz, és azt ők nem építik meg, ezért mi sem tudjuk az ehhez kapcsolódó fejlesztéseket elindítani”

– fejtette ki a szóvivő. Mint mondta, a módosítás szerint legkésőbb 2025 szeptemberéig kell elindulnia a bővítésnek, de ez most még nem kezdődik meg, ezért cserébe előrehozzák a nagyfelületű felújítást, vagyis teljes burkolatot cserélnek az M1-esen, hogy biztosítsák a közlekedés biztonságát és az utazók jobb közérzetét.

Szimicsku László hangsúlyozta, a módosítás nem érinti a nagyfelületű javításokat, karbantartásokat sem, és azt sem, hogy április 12-én elindították Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmiút-felújítását, csak idén 297 kilométernyi szakaszon újítanak fel 2,5 millió négyzetméteren, emellett 123 híd és 30 pihenő újul meg.

Kérdésünkre az MKIF szóvivője megerősítette, azt az összeget, melyet az M1-es bővítésére szántak, átcsoportosítják, előrehozzák felújításokra.

A pénzt bővítés helyett felújításra csoportosítják át. Fotó: Depositphotos
A pénzt bővítés helyett felújításra csoportosítják át. Fotó: Depositphotos

A Kormányzati Tájékoztatási Központ hétfői közleménye azt írta, „az állami a felülvizsgálat eredményeként az állami kiadások csökkentése érdekében” történt a koncessziós szerződés módosítása. Hogy az államot terhelő kisajátítások és beruházások átütemezése hogyan csökkenti az állami kiadásokat, arra az RTL kérdésére az MKIF sem tudott válaszolni. Lapunk ezért megkereste az illetékes Építési és Közlekedési Minisztériumot is, ha a tárca válaszol, cikkünket frissítjük.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!