4p

Ez a cikk Privátbankár.hu / Mfor.hu archív prémium tartalma, amelyet a publikálástól számított egy hónap után ingyenesen elolvashat.
Amennyiben első kézből szeretne ehhez hasonló egyedi, máshol nem olvasható, minőségi tartalomhoz hozzáférni, akár hirdetések nélkül, válasszon előfizetői csomagjaink közül!

Bár a világon sokféle turisztikai kártya, kedvezményeket nyújtó városkártya működik, évtizedek óta, a HungaryCard – amely a turisztikai látnivalókra és más szolgáltatásokra épül, a közlekedéstől a szállásokon át egészen a múzeumi belépőkig – több tekintetben unikum. Országos, a belföldieket megcélzó kártya a világon mind a mai napig csak Magyarországon létezik. A kedvezményeket természetesen a szolgáltatók nyújtják, akik közül nem kevesen tönkrementek a járvány két éve alatt, tehát mint üzleti partnerek már nem jöhetnek szóba. Hogy lehet ilyen helyzetben működtetni a gazdasági hátteret? Ezt is megkérdeztük a HungaryCardot kibocsátó Hotelinfo Kft. igazgatójától, Gál Gábortól.

Hogyan jött a turisztikai kártya ötlete?

A Hotelinfo Kft. 1991-ben indult. Akkor a piacon még nem volt olyan katalógus, amely bemutatta volna a hazai szállodákat, azok elérhetőségét és árait. Az ingyenes katalógus évről-évre népszerűbbé vált, és felmerült annak az igénye, hogy azok a turisták, akik ezt használják, valamilyen megkülönböztetésben részesüljenek a szolgáltatóktól – azaz kedvezményt kapjanak. Az első kártya 1995-ben látott napvilágot, egy 50 egységes telefonkártyával kombinálva, ami akkor még nagyon praktikusnak bizonyult. Az évek folyamán folyamatosan bővült a partnerek száma, akik meglátták ebben az eszközben a vendégcsalogatás eszközét. A belföldön utazó turistákat egyre többféle kedvezmény fogadta. Ma már nem ritka az 50-100 százalékos kedvezmény sem, a majd ezernyi partner az ország teljes területét lefedi. Idéntől nem a naptári rend szerint haladunk, bármikor veszi meg valaki, az aktiválástól számított 365 napon keresztül érvényes. A kártya átruházható és általában két felnőtt részére nyújtja a kedvezményeket. A családok számára néhány napos programajánlókat is megterveznek a katalógusban, hogy a vevők még jobban kihasználják az előnyöket.

Jellemzően kik a legfőbb vásárlók?

Nemcsak magánszemélyek, hanem cégek is, majdnem fele-fele arányban, vásárolnak ilyet munkavállalóknak, úgynevezett csekély értékű juttatás formájában. Sokan a SZÉP-kártya kiegészítőjeként, illetve azzal együtt használják, ami ez esetben a vásárlóértéket 40-50 százalékkal növelheti.

Gál Gábor szerint talán 2023-ban térhet magához a belföldi turizmus. Fotó: Mfor
Gál Gábor szerint talán 2023-ban térhet magához a belföldi turizmus. Fotó: Mfor

Mekkora stábbal dolgoznak, és hogyan érintette önöket a koronavírus-járvány?

Hatfős szerkesztőség figyeli folyamatosan a belföldi turisztikai piacot. Egyrészt, hogy megtalálja az új szolgáltatókat, a lehetséges partnereket, másrészt a Heti Hírlevélben igyekszik az újdonságokról informálni a kártyatulajdonosokat. Mint mindenkit, a Covid minket is megtépázott. Túl kell(ett) élni ezt az időszakot, lehetőleg átmenteni az értékeket. Ezt az időszakot – némi hitel felvétele után – az informatikai rendszer fejlesztésére és új turisztikai partnerek felkutatására fordítottuk. Szerencsére akadtak nyitott, önként jelentkező szolgáltatók is, így az elmúlt két évet jelentős partnerbővüléssel zárhattuk. Sajnos, a vásárlói kör erősen visszaesett, de tavasztól növekedésre számítunk.

Hogyan érintette a céget, hogy a SZÉP-kártyán lévő pénz élelmiszerboltokban is levásárolható?

Meggyőződésem, hogy nyárra a belföldi turizmus a Covid mellett újabb sokkal szembesül. Félő ugyanis, hogy a SZÉP-kártyazsebek addigra kiürülnek a szakmában erősen vitatott rendelet hatására. A turisztikai piac szereplői ebből a pénzből semmit sem látnak majd. Úgy gondolom, ha valakinek mégis telik rá, inkább külföldre megy pihenni. Ma úgy látom, hogy 2023-ban talán magához tér a belföld, reméljük, új gondokba már nem ütközünk.

Hány ilyen kártyát szoktak értékesíteni?

Idén szeretnénk visszatornászni magunkat a két évvel ezelőtti, 18 ezres szám feletti szintre.

Melyek a legnépszerűbb szolgáltatások „békeidőben”?

Például az ingyenes múzeumi belépők, és a féláron látogatható strandok, gyógyfürdők, kastélyok, kalandparkok. Ugyancsak féláron vehető igénybe a közlekedés szinte minden ága: vasút, busz, vidéki nagyvárosi közlekedés. Mahart-, Bahart-jegyek, valamint autópálya-matrica is megtalálható a palettán, a szokásos, 10-30 százalékos szállodai és vendéglátóipari kedvezmények mellett. Kedveltek a budapesti gyógyfürdők, a Miskolctapolcai Barlangfürdő, a Gödöllői Királyi Kastély, az egri Dobó István Vármúzeum, a Csontváry Múzeum, a Margitszigeti és a Városmajori Szabadtéri Színház, az Aquaworld és a Bringóhintó, valamint a balatoni hajózás is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!