4p

A magyarokat továbbra is egy vetélkedő tartja a markában, szombaton viszont meglepő győztes született a tévécsatornák harcában.

Kezdjük az RTL hétköznapi esti menüjével, amelyben nem történt változás a korábbi héthez képest. Elsőként mindig a ’Drága örökösök – A visszatérés’ érkezik, amelynek Szappanos Kálmánját Koltai Róbert alakítja, a széria hetek óta 18 százalék körüli közönségarányt tudott felmutatni a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos 18-49 éves korcsoportban, ez az átlag azonban a héten romlott, és becsúszott egy gyengébb, 13,9 százalékos nap is. A teljes lakosság körében a nézőszám nagyjából 540-550 ezer volt adásonként.

A program második felét a szintén saját gyártású ’A mi kis falunk’ foglalja el, amely a korábbi hetekben szintén 18 százalékos átlagot tudott, az 5. héten azonban volt, hogy csak kereken 13 százalékra futotta, amely meglehetősen halovány eredmény. A sorozat szereplése a teljes lakosság körében is romlott, míg korábban legalább a 460-470 ezres átlagos nézőszámot tudta tartani, addig a héten becsúszott egy 390 ezres rész, ami kifejezetten gyenge.

Óriási fölénybe került a hétköznapokon a TV2, de…

A nézettségi adatokat nézve nehéz jelzőket találni arra, hogy mennyire átütően népszerű a Szerencsekerék gyakorlatilag minden más tévéműsorhoz képest, és ez az 5. héten is egyértelműen meglátszott. A vetélkedő 21 százalék körüli közönségarányt tud tartani a 18-49-es korcsoportban, amivel a hétköznapokat simán megnyerte ebben a szegmensben is. Az igazán meghökkentő dominancia azonban a teljes lakosság körében látszik, ahol

a Szerencsekerék ellenfele a héten ismét csak saját maga volt, a toplista első öt helyére a heti öt epizód került – a hét legjobb nézettségét egyébként a szerdai adás érte el 956 ezer fővel.

A csatorna annak viszont kevésbé örülhet, hogy egyelőre nem úgy tűnik, hogy a hétköznapi műsorsáv második felében érkező ’Hazatalálsz’ a Szerencsekerék babérjaira tör: bár a teljes lakosság körében a TV2 saját gyártású sorozata tudja hozni a 600 ezer körüli nézőszámot, a kiemelt kereskedelmi korcsoportban nagyjából a kutyát sem érdekli Farkasliget szerelmeseinek élete, a széria két napon is mindössze 11 százalék alatti közönségarányt tudott elérni.

A 'Csináljuk a fesztivált!' győztese Agárdi Szilvia lett Kovács Kati 'Úgy szeretném meghálálni' című dalával. Fotó: Facebook/Duna Televízió
A 'Csináljuk a fesztivált!' győztese Agárdi Szilvia lett Kovács Kati 'Úgy szeretném meghálálni' című dalával. Fotó: Facebook/Duna Televízió

Beköszönt a közmédia szombaton

Az elmúlt hetekben a szombati program viszonylag stabilan úgy alakult, hogy az RTL saját gyártású focis sorozata – a Gólkirályság – nagyon megverte az éppen aktuálisan a TV2-n riválisként futó amerikai filmet – ez egyébként most is így volt, a széria 583 ezer nézőjével nem tudott versenyezni Indiana Jones. Csakhogy a szombati győzelem nem az RTL-nek jutott, hanem

a Duna TV-n a ’Csináljuk a fesztivált!’ döntője vitte el a napot (és az egész hétvégét is) 635 ezer nézőjével.

Vasárnap azonban megint a cápák nevethettek, hiszen az üzleti vetélkedő, a ’Cápák között’ továbbra is egyeduralkodó a hétvégén, a 18-49-es korcsoportban elért 20,1 százalékos közönségarányával és 255 ezer nézőjével megelőzte a Szerencsekerék 247 ezrét. Az RTL hétvégi húzóprodukciója

a teljes lakosság körében is szépen teljesített, 611 ezres nézőszáma megelőzte a párhuzamosan futó ’Vigyázat, gyerekkel vagyok!’ családi vetélkedő által elért 593 ezret.

Fej-fej mellett

Az 5. héten az átlagos közönségarányok csatájában az RTL kerekedett felül, igaz, éppen csak, hiszen 14,3 százalékot ért el a TV2 14,2 százalékával szemben. Az, hogy a Szerencsekerék töretlen sikere ellenére is fölényben van az RTL, elsősorban a ’Cápák között’ és a Gólkirályság izmos teljesítményének köszönhető, valamint annak, hogy a TV2 kínálatában hétvégenként nincsen igazi kihívó.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!