Az OMV még nem tudja, mennyi ideig tart a schwechati olajfinomító pénteken megsérült részeinek megjavítása. Ausztriában már az ország biztonsági üzemanyagkészleteihez kellett nyúlni, nem kizárt, hogy Magyarországon is ez következik - írta a vg.hu.
A portál emlékeztet: Ausztriában hat napra már felszabadították a biztonsági készleteket, a hazai tartalékok használatáról a technológiai és ipari miniszter dönthet. Bár a budapesti minisztérium hétfőn közölte, hogy Magyarországon nincs ellátási probléma, a lakosság ellátható az ország saját termeléséből és készleteiből, és tetemesek a biztonsági tartalékok is, de nem írt a lakosságon kívüli felhasználók – így a közúti fuvarozók, a buszok, a dízelmozdonyok vagy a dízeles mezőgazdasági és munkagépek – ellátásáról.
Az ellátás az egyetlen belföldi termelőre, a Molra hárul, amely egyelőre importálhat szlovákiai leányvállalatától is. A cég nem akart nyilatkozni a hazai biztonsági készletek felszabadításának szükségességéről.
A lap információi szerint a Mol és az OMV már egyeztet a további ellátásról. A Magyar Szénhidrogén-készletező Szövetség szerint a biztonsági kőolaj és kőolajtermékek felszabadítása az energiaügyekért felelős miniszter hatásköre.
Honlapja szerint a szövetség az országban nyolc településen – ezen belül több telephelyen – tároltat kőolajat vagy olajterméket három társaság létesítményeiben. Mindez a törvénynek megfelelően kényelmesen hosszú időre, 90 napi hazai felhasználásra elég - írta a lap.