Ahol nem történt változás a héten sem, az a hétköznapi program. Az RTL esti műsorsávját most is a ’Drága örökösök – A visszatérés’ nyitotta, amely a négy munkanapon 470 ezer körüli átlagnézettséget tudott felmutatni, ez valamivel jobb, mint az egy héttel korábban elért átlageredmény, összességében azonban nagyjából megfelel a sorozattól megszokottnak. A széria a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban 15 százalék körüli közönségarányt tudott felmutatni.
A csatorna esti műsorsávjának második felében ismételten ’Az álommeló’ érkezett, az amerikai ’The Apprentice’ után meghonosított üzleti realityben a Cápaként is megismert üzletember, Balogh Levente keresi elnöki asszisztensét. A vetélkedő magára talált az elmúlt hetekhez képest, és legerősebb napján 475 ezres nézőszámot is tudott, 430 ezres átlagnézettsége pedig ismét enyhe javulást mutatott. Igazán figyelemre méltó eredményt ’Az álommeló’ azonban a 18-49 évesek korcsoportjában ért el, hiszen itt a héten 15 százalék felett alakult közönségaránya, ami mérhető erősödés az elmúlt hetek 13-14 százalékához viszonyítva.
Tovább pörög a kerék
Azt a Szerencsekerék visszatérésének bejelentése óta tudni lehetett, hogy az ismét Kasza Tibi vezetésével érkező vetélkedő megint erős számokat fog hozni. Nos, ez csak részben igaz, hiszen míg az 1. évad tudott 900 ezres-1 milliós nézettségeket is, addig a 2. évad aktuális epizódjai közül csak egy jutott a héten 700 ezer néző felé.
Igaz, a keddi, 718 ezres nézettséget elérő adás így is a hét legnézettebb műsora lett,
így összességében valószínűleg inkább arról van szó, hogy kevesebben néznek tévét rendszeresen a tavaszi estéken. Alapvetően azért a TV2-nek nincsen oka a panaszra, hiszen a Szerencsekerék heti átlagnézettsége 660 ezer felett maradt, míg a kiemelt kereskedelmi korcsoportban 16 százalék körüli közönségarányt tudott felmutatni.
A TV2 műsorsávjának másik szeletét a 18. héten is az ’Ütős ötös’ kapta, a családi vetélkedő a héten átlagosan 460 ezer nézőt tudott a képernyők elé ültetni, ami nagyjából megfelel a szériától megszokott eredménynek. Ezzel szemben a kiemelt kereskedelmi korcsoportban elért közönségarányt tekintve egy elég halovány, 13 százalék alatti átlagot tudott felmutatni – azaz a fiatalabbakat nem hozta igazán lázba a vetélkedő.
Különös hétvége
Amióta az RTL ráérzett arra, hogy másik saját gyártású sorozata, az ’A mi kis falunk’ mennyire jól teljesít szombatonként, a csatorna rendre megnyeri a szombat estéket. Az aktuális epizód 688 ezres nézőszámával összességében a hét második legnézettebb műsora lett, míg
a kiemelt kereskedelmi korcsoportban elért 21,9 százalékos közönségarányával, és 219 ezer nézőjével simán megnyerte ezt a kategóriát.
A vasárnapi nézettség azonban ennél is érdekesebben alakult, hiszen a TV2 ’Nagyfiúk 2.’ a teljes lakosság körében elért 269 ezres nézettségével nagyon kikapott az RTL-től. A csatorna Vágó István halálára emlékezve ugyanis egy ’Legyen ön is milliomos!’ különkiadást adott, a legendás műsor pedig még mindig komoly hívószó, így 657 ezren nézték vasárnap este, a fiatalabbak körében elért 196 ezer néző és 18 százalékos közönségarány mellett.
Végül a hétvégi programban akadt még egy említésre méltó adás, hiszen Forma-1 nagydíjat is rendeztek vasárnap, az amerikai Miamiban tartott futam végül Max Verstappen győzelmét hozta – ezt 433 ezren követték élőben az M4-en. A sportesemény a 18-49-es korcsoportban is szépen teljesített, és 203 ezer nézőjével, valamint 20,6 százalékos közönségarányával a szegmens második legnézettebb adása lett.
Emlékezetes hét
Összességében a 18. hét több dolog miatt is rendkívül különlegesen alakult, egyrészt most először fordult elő idén, hogy a 18-49-es kiemelt kereskedelmi korcsoportban nem fért fel a dobogóra egyetlen TV2-s műsor sem.
Másrészt a TV2 annak sem örülhetett, hogy 2023-ban most először kikapott a 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában, és 12,7 százalékos átlagot ért el az RTL 15,2 százalékával szemben.