Laptársunk, a szintén a Klasszis Média által kiadott Privátbankár szeptember végén ismételten elkészítette a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérést, ezúttal is az Aldi, a Lidl és a Penny üzleteiben vizsgálva a bevásárlói kosár értékét.
A cikkből kiderült, ezúttal is is összességében enyhe árcsökkenést tapasztaltak a boltokban, de a legtöbb termék átlagára esetében a stagnálás volt a jellemző. Az üzletekben 12 245 forint volt a bevásárlói kosár értéke, szemben az egy hónappal korábbi 12 470 forinttal, amely 1,8 százalékos árcsökkenésnek felelt meg. Idén szeptemberben az egy évvel korábbi állapothoz képest 13,9 százalékkal került többe a bevásárlás a diszkontokban, míg az év eleji szinthez képest 0,6 százalékkal helyezkedtek magasabban az árak.
Fotó: Pixabay
Szeptemberben az előző hónaphoz képest egyetlen termék ára emelkedett, mintegy 6,5 százalékkal: a 2 literes Coca-Cola került ennyivel többe, aránylag azonban még így is olcsóbb maradt az idén januári szintnél – írta a portál.
Mi lett olcsóbb?
A cikk kiemelte, hogy a legtöbb vizsgált termék esetében stagnáltak az árak: szeptemberben két élelmiszer esetében regisztráltak igazán szembeötlő olcsóbbá válást, mind az alma, mind a burgonya kilójának átlagára 10 százalék feletti mértékben csökkent a diszkontok üzleteiben az előző havi szinthez képest.
A szeptemberi hónap árcsökkenő bajnokának ezúttal az almát nevezték ki: a magyarok egyik kedvenc gyümölcse átlagosan mintegy 17,1 százalékkal lett olcsóbb a diszkontok üzleteiben – mindezt úgy, hogy akció sem volt érvényben. Az alma árváltozását így szinte kizárólag a szezonalitás magyarázza.
A burgonya esetében regisztrált 13,2 százalékos árcsökkenés mögött elsősorban az egyik diszkont által futtatott, nagyarányú akció jelent meg, ez az átlagárakat is jelentősen csökkentette – derült ki a cikkből.