Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
mfor.hu

Meglehetősen érdekes folyamatot láthattunk a KSH kedden közzétett inflációs adataiban. Az új személygépkocsik ára ugyanis annak ellenére emelkedett, hogy a piac közben gyakorlatilag összeomlott.

Az idei évben folyamatosan emelkedett az új személygépkocsik ára, az első hónapban csak minimálisan, azt követően viszont három hónapon át 1,3 százalékkal, majd májusban közel 2 százalékkal. A tavalyi stabil árak után ez nem szokványos, hiszen akkor a legnagyobb havi változás is fél százalékos volt, miközben júniusban például csökkenő árakat láttunk. Mondhatjuk persze, hogy a mostani nem volt kiemelkedő áremelkedés, az azonban mégis meglepő, hogy egy gyakorlatilag összeomló piacon a forgalmazók magasabb árakat igyekeznek érvényesíteni.

Van ahol lenullázódott a piac (forrás: depositphotos.com)
Van ahol lenullázódott a piac (forrás: depositphotos.com)

Ennek hátterében persze több tényező is áll, hiszen az idei évben már csak a szigorúbb környezetvédelmi normákat teljesítő járműveket lehet értékesíteni, ami a kínálat szűkülésén keresztül önmagában hozzájárult az árak növekedéséhez. Érdekesség, hogy olcsó modellek is kiestek a forgalmazásból, a Lada, amely például oldalán azt közölte, hogy az újautó-forgalmazást bizonytalan ideig felfüggesztették Európában és ezen belül Magyarországon is. (Mindezt azzal magyarázták, hogy a Lada többségi tulajdonosa, a Renault-Nissan Szövetség, globális stratégiájának kialakításakor eldőlt, hogy a Lada-márka modelljeit nem európai forgalmazásra szánja, így a gyár az európai emissziós normáknak megfelelő modellek gyártását leállította, ezáltal az európai import lehetősége is megszűnt.)

A változó előírások mellett volt még egy tényező, amely az árak növekedése irányába hatott: a forint ugyanis az idén számottevően gyengült, hiszen az év elején még 330-on jegyzett euró kurzusa április elején a 370-es szintet is megközelítette. Igaz, azóta némileg visszaerősödött a magyar fizetőeszköz, hiszen az elmúlt napokban a 345-ös szint alatt stabilizálódott, de ez is 5 százalékos gyengülést jelent. Ebből a szempontból tehát például akár visszafogottnak is tűnhet a gépjárműforgalmazók lépése.

 

Miközben az árak emelkedtek, áprilisban az új gépkocsik forgalma a felére esett vissza. Az összeomlás ellenére mégis Magyarországon kifejezetten jó hónapot zártak a kereskedők, hiszen az európai uniós átlag 75 százalék feletti zuhanást jelzett.

A következő időszakban ugyanakkor vélhetőleg elindul a gödör aljáról felfelé a piac, amit többek között támogatnak az utóbbi időben meghirdetett „ingyenes” hitelprogramok is. Ezek mellett továbbra is él a nagycsaládos vásárlási kedvezmény és a közelmúltban az olcsó elektromos autókra is jelentősebb támogatást ígértek. A nagy kérdés az lesz, hogy a visszapattanás dinamikája hogyan alakul és közben a forint árfolyama miként alakul. Ezektől ugyanis valószínűleg erősen fog függni, hogy a hazai újautópiacon milyen árak alakulnak majd ki.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.