2p
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


			
		
mfor.hu

Az egy évvel korábbiakhoz képest átlagosan 76 százalékkal esett vissza az Európai Unióban áprilisban értékesített új autók száma. Az autógyártók Olaszországban és Spanyolországban szó szerint lenullázták magukat, hiszen ezekben az államokban a visszaesés 97 százalékos volt.

Az európai autóértékesítés drámaian csökkent áprilisban, ennek hátterében a koronavírussal kapcsolatos korlátozások álltak, hiszen a vásárlók és sok helyen az autókereskedéseket is bezárták. Az értékesítés mellett a nagy autógyártók a termelést is korlátozták, ami teljessé tette a szektor problémáját. A legfrissebb ipariági adatok kedden jelentek meg, és óriási problémákat jeleznek.

Az új gépjármű-regisztrációk száma áprilisban 76,3 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbiakkal összevetve, közölte az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA). A legsötétebb Olaszországban és Spanyolországban volt a helyzet, előbbiben 97,6, utóbbi esetében pedig 96,5 százalékkal zuhant az értékesítés.

Ezekhez képest Magyarországon kifejezetten jó hónapot zártak a kereskedők, hiszen a forgalom csak a felére esett vissza. A legkisebb visszaesés az EU három északi államában volt, Svédországban, Dániában és Finnországban is 37 százalék körüli volt a gyengülés.

Van ahol lenullázódott a piac (forrás: depositphotos.com)Van ahol lenullázódott a piac (forrás: depositphotos.com)

A koronavírus miatti első teljes korlátozással eltelt hónapban történelmi mélypontra jutott az Európai Unió autópiaca, soha nem esett még vissza ilyen mértékben az értékesítés, de a 270 ezer eladott autó önmagában is negatív rekord. Egy évvel korábban egyébként 1,143 millió autót adtak el. Más kérdés, hogy már a márciusi számok is előre jelezték a problémákat, hiszen akkor is éves bázison 55 százalékos volt a zuhanás.

Az EU legnagyobb piacai egyébként elég vegyes képet mutatnak, hiszen az olasz és spanyol összeomláshoz hasonló képet látunk a távozóban lévő Egyesült Királyságban (97%) és Franciaországban is (89%), míg Németországban ennél kisebb, 66 százalékos volt a visszaesés.

A számokat látva nem véletlenül lobbiznak az autógyártók, hogy a 2009-es visszaesés utáni kilábalást segítő intézkedés szülessen, és ismét indítsanak a kormányok roncsprémium programot. Németország ugyanakkor egyelőre vonakodik ettől.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 3-5 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.