4p

Hogyan lehetnek ekkora eltérések a közvélemény-kutatások között?
Magyar Péter miatt ekkora a bizonytalanság?
Milyen módszerrel készülnek a felmérések?

Online Klasszis Klub találkozó élőben Hann Endrével!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Medián ügyvezető igazgatójától!

2024. június 5. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Két új céget is alapított a napokban a NER oszlopos tagja, Szíjj László. Mindkettő az út- és autópályaépítési bizniszben fog tevékenykedni. Ez lehet az újabb lépés afelé, hogy elnyerje a 35 éves autópálya-koncessziót.

 

Annyira vonzó üzleti lehetőség ma az útépítés- és üzemeltetés Magyarországon, hogy nem elég egyetlen saját cég sem, mindjárt két újabb is kell hozzá. Erre juthatott Szíjj László milliárdos, a kormány közeli barátja, mert augusztus 16-dikai keltezéssel bejegyeztette a Duna Aszfalt Építési Zrt.-t, továbbá életet adott a Duna Aszfalt Vállalkozási Zrt.-nek is – derül ki a cégközlönyből.

Zsíros útépítési megbízásokért is megy a küzdelem (fotó: MTI)
Zsíros útépítési megbízásokért is megy a küzdelem (fotó: MTI)

Mindkét új társaságot öt-ötmillió forintos tőkével jegyzik, a fő tevékenységük az út-és autópályaépítés. A 4. leggazdagabbnak számító hazai milliárdos azonban biztosra akart menni és további, több mint 70 tevékenységet is megjelölt. Ezek zöme kapcsolódik az építőiparhoz, amelyben otthon van, de a kiskereskedelem, a gépkölcsönzés, a hulladékkereskedelem, az építmények üzemeltetése és még a szállítás és munkaerő-kölcsönzés terén is szeretne aktivizálódni.

A két új társaságot egyedüli tulajdonosként birtokolja a közbeszerzésekben rendkívül sikeres vállalkozó, ő maga az egyszemélyes igazgatóság is. Feltétlen bizalma lehet Tóth László iránt, aki vezérigazgatóként dolgozik a cégeknél, ő irányította a tavaly nevet és társasági formát váltott Duna Aszfalt Kft.-t is.

Szíjj László éppen egy évvel ezelőtt jutott arra az elhatározásra, hogy az addigi Duna Aszfalt Kft.-t zrt.-vé alakítja. A cégközlöny szerint a társaságot már Duna Aszfalt Út-és Mélyépítő Zrt. (DA) néven találjuk meg 2020 októberétől, a jegyzett tőkéje 103 millió forint. Mindegyik átalakulást a Szíjj és Társai Ügyvédi Iroda ellenjegyezte.

A hazai infrastrukturális beruházások egyik kikerülhetetlen alakja a Szíjj által vezetett Duna Group. Legalábbis az elmúlt évtizedben. Jelenleg is több állami építkezésen dolgoznak a hozzá tartozó cégek. A fővárosban egyebek mellett az új déli vasúti híd fővállalkozója, ezen kívül a Kalocsa és Paks közötti híd és a kapcsolódó utak építője. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy kulcsszerephez juttatták a BMW leendő debreceni gyára körüli közúti infrastruktúra megteremtésében is. Az ő cége vásárolta fel a legnagyobb hajdúsági betongyárat, hogy így szűkítse a közbeszerzési versenyzők körét.

Néhány napja arról adhattunk hírt, hogy Zalaegerszeghez közel, a ZalaZone tesztpályát 500 millió forintért építheti tovább a Duna Aszfalt. Korábban pedig arra derült fény, hogy Szíjj László cégéhez került Tiborcz Istvántól egy félbehagyott visegrádi szálloda, a munkákat a DA tulajdonosa fejezi be.

A Duna Aszfalt szóvivője sokatmondó nyilatkozatot adott az után, hogy június elején kiderült: a kormány 35 évre koncesszióba adna csaknem 2000 kilométernyi autópálya-szakaszt. A magyarepitok.hu-val azt közölte: „A szakértőink számára jelenleg az az eldöntendő kérdés, hogy a koncesszióval járó rendkívüli kockázatokra felkészülve, a jövőben is a hazai lakosság biztos „útszolgáltatói” tudunk-e maradni".

Ha a cég részt akart venni, akkor az előzetes dokumentációt július 6-ig kellett beadnia. Arról még nincs hír, hogy ez megtörtént-e. Vagyis nem zárható ki, hogy beszállt a koncesszióért folytatott versenybe. Tapasztalatot egyébként éppen most gyűjt egy afrikai koncesszió végrehajtásán. Közbeszerzési szakértők szerint a valójában közbeszerzésnek tekinthető koncessziós pályázatra jelentkezőkről várhatóan szeptember végén vagy október elején lehet részleteket megtudni, eddig a Dömper Kft. erősítette meg közvetve, hogy indult.

A g7.hu szerint, ha az üzemeltetést és a későbbi építéseket és bővítéseket is beszámítjuk, akkor mintegy 3000 milliárd forintnyi szerződéses értékről lehet szó. Ez mintegy tízszerese a Duna Aszfalt tavalyi konszolidált nettó bevételének.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!