Szélesebb lesz a járdakonzol az új Lánchídon, több lesz a zöldfelület a Clark Ádám téren és a Széchenyi téren, a Vigadó téren pedig közvetlen gyalogos összeköttetést alakítanak ki a rakparttal. Minderről abban a friss határozatban rendelkezik a kormány, amelyik a Lánchíd, az Alagút és az ezekhez kapcsolódó közterületek - a már említett Clark Ádám tér és a Magyar Tudományos Akadémia előtti Széchenyi tér - rekonstrukciójáról és fejlesztéséről szól.
A kormány ezekre a beruházásokra összesen 7 milliárd forintot biztosít a központi költségvetésből. A határozatból kiderül, hogy ezt a 2020-as költségvetés terhére kapja meg a főváros, vagyis csak két év múlva áll majd rendelkezésére ez az összeg.
A kormány több feltételt is fűz a támogatáshoz. A beruházást 18 hónap alatt kell megvalósítani, hogy a közlekedést a lehető legrövidebb ideig akadályozzák a munkálatok. A határidő betartását szigorúan veszik, jogkövetkezményeket helyeznek kilátásba, ha csúszna a kivitelezés. Ami azt jelenti, hogy a támogatást valamilyen formában vissza kellene téríteni a költségvetés számára - egyben azt is, hogy a főváros kőkeményen meg fogja kötbéreztetni a vállalkozásokat, amelyek részt kapnak a beruházásból.
Ami a részleteket illeti, a Lánhídon a mostaninál szélesebb lesz a gyalogosjárda. A híd budai és pesti oldalán parkosítások lesznek, ezzel összefüggésben a Széchenyi téren átszervezik a forgalmat is, ami elsősorban az akadémia melletti utcák használatát fogja érinteni. A József Attila utca kétirányú forgalma megmarad. A rekonstrukcióval több hely jut majd a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak.
A Vigadó téri villamosmegállónál pedig az alsó rakpartot lefedő, közösségi térként funkcionáló teraszt kell megépíteni, úgy, hogy azon keresztül gyalogosan közvetlenül el lehessen jutni a rakpartra - vagyis ne kelljen keresztül csalinkázni az autók között.