2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szigorodnak a taxis, valamint a fuvarszervezői és diszpécserszolgálati engedélyek kiadásai, emellett viszont az ilyen jellegű szolgáltatást nyújtókat jobban bevonnák a közösségi közlekedésbe is.

Komolyan átszabja a taxizás szabályait a kormányzat. A szerda este megjelent Magyar Közlönyben nem kevesebb, mint tíz oldalon keresztül sorolják a „személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról” (azaz a taxizásról) szóló kormányrendelet módosításait, melyek

  • egyrészt az ellenőrzést, valamint a szankciókat is szigorítják,
  • másrészt a szolgáltatások körét bővítik a közösségi közlekedésbe történő hatékonyabb bevonással.

Némileg változnak a taxiszolgáltatásra használt autók szabályai is, így a 2017 előtt nyilvántartásba vett autók esetén 13 év lesz a jármű megengedett legmagasabb életkora, míg az ennél későbbi autók esetén 10 év.

Taki bácsi legendás Ladája már nem felelne meg a mai feltételeknek (Fotó: Videa)
Taki bácsi legendás Ladája már nem felelne meg a mai feltételeknek (Fotó: Videa)

A változás fontos eleme, hogy busz- vagy vasútállomás, kikötő, repülőtér üzemeltetőjével, üzemben tartójával kötött szerződéssel lehetőség lesz a taxiszolgáltatás közvetlen igénybe vételére is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy

a buszról, vonatról, repülőről, hajóról kiszálló utast sokszor érdemesebb rögtön az úti céljához szállítani ahelyett, hogy egy előre rögzített útvonalon vinnék keresztül-kasul az adott településen.

Emellett például egy üzemzavar, baleset esetén a vonatok pótlására is felkérhető lenne a szerződött szolgáltató.

A változásokról Vitézy Dávid, az illetékes Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedési államtitkára Facebook-posztban számolt be. Kiemelte, ez utóbbi, iránytaxi néven ismert szolgáltatás Nyugat-Európában már ismert, most Magyarországon először kísérleti jelleggel vezetik be.

Része az új szabályozásnak, hogy ha rajtakapják a taxist ilyen „hiénázáson” (azaz nincs ilyen jellegű szerződése) vagy azt (annak kivonatát) nem tudja bemutatni, többszázezres bírságra számíthat.

Vitézy azt is kiemeli, a jogellenesen működő vagy szabálytalankodó taxisok kiszűrésére is nagyobb hangsúlyt fektetnek, így például próbautazás nélkül is lesz lehetőség ellenőrzésre, illetve a fuvarszervezők és diszpécserszolgálatok is legfeljebb öt évre kaphatnak engedélyt, ezt követően újra bizonyítaniuk kell, hogy megfelelnek a jogszabályi feltételeknek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!