A korábbi vizsgálatok eredményeként az északi állam illetékesei figyelmeztették a társaságot, hogy változtasson a cégnél alkalmazott néhány rendszeren, ám ezt a Ryanair figyelmen kívül hagyta.
A fogyasztóvédelmi hivatal többek között azt sérelmezte, hogy a légitársaság indokolatlanul magas költségeket számol fel, ha valaki visszavonja foglalását vagy módosítani akarja az utazás időpontját. Szintén nem sikerült megnyugtató megoldást találni a légitársaságnál a késések, illetve a csomagok elvesztéséből vagy megrongálódásából adódó kárpótlásra.
Ezeket a hiányosságokat már januárban a Ryanair elé tárták a norvégok, ám az ír vállalat semmit sem tett annak érdekében, hogy változtasson a kifogásolt gyakorlatokon. Ennek szellemében a fogyasztóvédelem most 500 ezer koronás (63 ezer eurós) büntetést rótt ki a légitársaságra. A Ryanair bevételeihez képest inkább szimbolikus figyelmeztetést kommentálva az illetékesek azt is bejelentették, hogy a vállalatnak haladéktalanul módosítania kell a fogyasztók jogait korlátozó szabályozását, és amennyiben ezt a jövőben sem teszi meg, úgy sokkal súlyosabb büntetés elé nézhet.