2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kevesebb tartalom, módosított összetétel, új csomagolás; ilyen és ehhez hasonló módszereket alkalmaznak a francia élelmiszergyártók az áremelkedések leplezésére, állítja egy francia fogyasztóvédelmi havilap.

A 60 millions consommateurs (60 millió fogyasztó) című magazin csütörtökön utcára kerülő számában ismert márkák említésével a "rejtett áremelés" módszeréről számol be, amelynek lényege: az élelmiszeripari vállalatok olyan módszereket eszeltek ki, hogy a vásárlónak első látásra ne tűnjék fel az áremelkedés.

A leggyakrabban alkalmazott módszer: ugyanazért az árért kevesebb terméket kínálnak. A csomagolás nem változik, csak rajta a termék mennyiségének jelölése. A lap példákat is említ. Az egyik legkedveltebb keksz mennyisége a korábbi 330 grammról 300-ra csökkent a nyáron. A Danone eddig egy kilós túrójából 85 deka lett, a kisdobozos joghurtok pedig 100-ról 90 grammra csökkentek. Hasonló módszerrel rövidült meg a Mars csoki is. Az árak viszont nem változtak.

Az élelmiszergyártók egy másik kedvelt módszere az új csomagolás, és arra hivatkozva emelik az árat. Van olyan rágógumi, amelynek ára így 13,75-ről 20,73 euróra ugrott. A harmadik, "feltehetően legveszélyesebb" módszer pedig az összetétel módosítása: a megdrágult alapanyagokat egyszerűen olcsóbb helyettesítőkkel pótolják az élelmiszergyártók. Vagy a joghurtokat egyszerűen kicsit felvizezik a megemelkedett tejár miatt, állítja Lionel Maugein, a cikk szerzője.

Nicolas Rion, a Danone vezérigazgatója a France 2 közszolgálati televízió híradójában visszautasította a rejtett áremelésre vonatkozó vádakat. Szerinte minden változtatást mindig részletesen közölnek a sajtóval.

A statisztikák szerint az elmúlt két évben a francia élelmiszeripari vállalatok a nyersanyagárak emelkedésének 25 százalékát hárították át a fogyasztókra.

Jean-René Buisson, a francia élelmiszergyártók országos egyesületének elnöke pedig azt állítja, hogy csak abban az esetben emelkedett egy termék ára, ha megváltozott annak összetétele. Ez pedig szerinte kizárólag egészségügyi okokból történik, mert az emberek egyre kevesebb kalóriájú termékeket szeretnének fogyasztani.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!