2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kevesebb tartalom, módosított összetétel, új csomagolás; ilyen és ehhez hasonló módszereket alkalmaznak a francia élelmiszergyártók az áremelkedések leplezésére, állítja egy francia fogyasztóvédelmi havilap.

A 60 millions consommateurs (60 millió fogyasztó) című magazin csütörtökön utcára kerülő számában ismert márkák említésével a "rejtett áremelés" módszeréről számol be, amelynek lényege: az élelmiszeripari vállalatok olyan módszereket eszeltek ki, hogy a vásárlónak első látásra ne tűnjék fel az áremelkedés.

A leggyakrabban alkalmazott módszer: ugyanazért az árért kevesebb terméket kínálnak. A csomagolás nem változik, csak rajta a termék mennyiségének jelölése. A lap példákat is említ. Az egyik legkedveltebb keksz mennyisége a korábbi 330 grammról 300-ra csökkent a nyáron. A Danone eddig egy kilós túrójából 85 deka lett, a kisdobozos joghurtok pedig 100-ról 90 grammra csökkentek. Hasonló módszerrel rövidült meg a Mars csoki is. Az árak viszont nem változtak.

Az élelmiszergyártók egy másik kedvelt módszere az új csomagolás, és arra hivatkozva emelik az árat. Van olyan rágógumi, amelynek ára így 13,75-ről 20,73 euróra ugrott. A harmadik, "feltehetően legveszélyesebb" módszer pedig az összetétel módosítása: a megdrágult alapanyagokat egyszerűen olcsóbb helyettesítőkkel pótolják az élelmiszergyártók. Vagy a joghurtokat egyszerűen kicsit felvizezik a megemelkedett tejár miatt, állítja Lionel Maugein, a cikk szerzője.

Nicolas Rion, a Danone vezérigazgatója a France 2 közszolgálati televízió híradójában visszautasította a rejtett áremelésre vonatkozó vádakat. Szerinte minden változtatást mindig részletesen közölnek a sajtóval.

A statisztikák szerint az elmúlt két évben a francia élelmiszeripari vállalatok a nyersanyagárak emelkedésének 25 százalékát hárították át a fogyasztókra.

Jean-René Buisson, a francia élelmiszergyártók országos egyesületének elnöke pedig azt állítja, hogy csak abban az esetben emelkedett egy termék ára, ha megváltozott annak összetétele. Ez pedig szerinte kizárólag egészségügyi okokból történik, mert az emberek egyre kevesebb kalóriájú termékeket szeretnének fogyasztani.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!