1p

60 ezer panasz érkezett a múlt évben az Európai Fogyasztóvédelmi Központhoz. A közösségben igen gyakori a félrevezető reklámok használata.

Az Európai Unió tagállamaiban 60 ezer panasz érkezett tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt, a nemzeti hatóságok több mint 2300 esetben indítottak vizsgálatot az elmúlt évben - közölte az Európai Fogyasztóvédelmi Központ magyarországi irodája csütörtökön az MTI-vel.

Az Európai Unió Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatósága egy éve vezette be a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló (UCP) irányelvet. A fogyasztóvédelmi központ arra hívta fel a figyelmet, hogy a különböző reklámszövegek, például a "csak Önnek, csak ma" típusú hirdetések nemcsak bosszantóak, hanem ellentétesek az Európai Unió tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló irányelvével is.

Az Európai Bizottság a fogyasztók tájékoztatása érdekében elindította az isitfair.eu weboldalt. A honlapon található egy feketelista is, amely összesíti az irányelvvel ellentétes kereskedelmi gyakorlatokat. Az isitfair szolgáltatásai közvetlenül elérhetőek a magyarországi Európai Fogyasztói Központ honlapjáról (www.efk.hu).

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!