A fogyasztói központ közleményében figyelmeztet arra, hogy a járatok késésekor nem mindig nyújtanak megfelelő szolgáltatást a légitársaságok.
Az Európai Bíróság november 19-én közzétett ítélete kimondja, hogy a késéssel érintett járatok utasai a járat törléssel azonos mértékű - 250 és 600 euró közötti összegben - kártalanításra jogosultak, ha végső célállomásukat a légitársaság által eredetileg tervezetthez képest három vagy több órával később érik el.
A légitársaságoknak a járatok törlésekor, késésekor a rendelet előírásait kell alkalmazniuk. Eszerint "a várakozási idővel ésszerű arányban" kell étkezést és frissítőt biztosítaniuk az utasoknak hosszabb késés esetén. Hosszabb késésnek számít a minimum 2 óra 1500 kilométeres vagy rövidebb út esetén, a legalább 3 óra az összes unión belüli, 1500 kilométer hosszú vagy minden más, 1500 és 3500 kilométeres út esetén, valamint a minimum 4 óra a két kategóriába nem sorolható esetekben.
Az EFK tapasztalatai szerint azonban erősen különböznek a légitársaságok aszerint, hogy mit értenek "ésszerű aránynak" az ellátás kapcsán. Konkrét esetben a Malév például jelentős késés esetén is csak 3 eurós vouchert adott az utasoknak, amivel legfeljebb egy üdítőt vagy egy muffint vásárolhattak az utasok. Más légitársaságok viszont, például a Lufthansa jóval bőkezűbbek ilyen esetben.
Az EFK álláspontja szerint ez a gyakorlat nem felel meg a rendelet előírásainak, és felszólítja a légitársaságokat, hogy biztosítsák a késés hosszának megfelelő ellátást az utasoknak. Egyben kérdéssel fordul az ítéletben szereplő szabályozás betartását ellenőrző Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, mivel nem látja megfelelően biztosítottnak az ellátási és kártérítési kötelezettség betartatását.