A biztos félidei jelentést tett közzé arról az uniós vizsgálatról, melyben az EU 15 nemzeti hatósága, valamint Norvégia vett részt, és amely a repülőjegyet árusító honlapok félrevezető reklámjai és tisztességtelen eljárásai ellen irányult.
A jelentés megállapítja, hogy a repülési ágazat egészében „súlyos és tartós problémák” állnak fenn a fogyasztóvédelem terén. Az elmúlt hét hónap során minden harmadik megvizsgált honlap (a jelentést tevő 13 ország által eredetileg ellenőrzött 386-ból 137) esetében kellett jogérvényesítési intézkedést tenni az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályok megsértése miatt. Az érintett honlapoknak több mint felét korrigálták ez idő alatt.
Az internetes értékesítés során a félrevezető jegyárak megadása a legelterjedtebb gyakorlat, amely a megvizsgált honlapok 58 százalékánál fordult elő. A másik nagy problémát a szerződési feltételekkel kapcsolatos szabálytalanságok jelentik, ezt 49 százalékban észlelték.
Gyakorta fordul elő az is, hogy a hirdetésekben szereplő feltételek mellett nem lehet hozzájutni jegyekhez - ez 15 százalékban fordult elő. A biztos szerint a fentiek általánosan elterjed gyakorlatnak számítanak az internetes jegyértékesítéseknél, legyen szó akár kis, akár nagy légitársaságról.
„Meggyőző és hihető bizonyítékokat várunk jövő év május elsejéig arról, hogy a légi közlekedési szakma felhagyott ezzel a kifogásolható értékesítési és marketing gyakorlattal, mert ellenkező esetben nem lesz más választásunk, mint közbelépni” - hangsúlyozta a biztos.