2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idén az első félévben 18 ezer üzletet ellenőriztek országosan a fogyasztóvédelmi felügyelők, s 800 millió forint bírságot szabtak ki. A kereskedői morál nem javul, hiszen tavaly egész évben 1,5 milliárd bírságot vetettek ki - mondta Schreiberné Molnár Erzsébet, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgató-helyettese csütörtökön Veszprémben, egy regionális fogyasztóvédelmi fórumon.

Az idei féléves fogyasztóvédelmi statisztikában nem szerepelnek még az idegenforgalmi főszezonra vonatkozó vizsgálati adatok, s azok ismeretében a helyzet 2007-ben még kedvezőtlenebb, az eddig elvégzett 6400 ellenőrzés során 72 százalék volt a kifogásolási arány – közölte az igazgató-helyettes. A melegkonyhás üzleteknél, a pecsenyesütőknél és a zenés szórakozóhelyeknél a kifogásolási arány majdnem a 80 százalék volt, míg a cukrászdáknál 72 százalék alatt maradt - tette hozzá.

Schreiberné Molnár Erzsébet közlése szerint a Közép-Dunántúlon viszont nagymértékben javult a kifogásolási arány: az előző évi 68 százalékról 55 százalékra. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a Dél-Alföldön például elérte a 91 százalékot is, ami lényegében azt jelenti, hogy "ahova csak bementek az ellenőrök, ott találtak is kifogásolni valót".

A főigazgató-helyettes szerint a romló helyzetképet igazolja, hogy a kifogásolási arány 2004-ben és 2005-ben 60 százalék volt, míg 2006-ban már 64 százalék. A szakember kitért arra is, hogy a szeptember elseje óta működő Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 362 dolgozóval kezdte meg a munkát, ám a létszámot - három fejlesztési ütemben - 2009 végéig 611 főre növelik.

Lőrincz Károly, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium főtanácsosa a fórumon hangsúlyozta: 2007 december végéig létrejönnek a Fogyasztóvédelmi Tanácsok, továbbá kialakítják a fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák és klubok országos hálózatát is. Rámutatott, hogy a fogyasztóvédelmi intézményrendszer új eleme a hazai európai fogyasztóközpont, amely elősegíti "a határokon is átnyúló fogyasztói jogviták érvényesítését bíróságon kívüli eljárás keretében".

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!