2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idén az első félévben 18 ezer üzletet ellenőriztek országosan a fogyasztóvédelmi felügyelők, s 800 millió forint bírságot szabtak ki. A kereskedői morál nem javul, hiszen tavaly egész évben 1,5 milliárd bírságot vetettek ki - mondta Schreiberné Molnár Erzsébet, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgató-helyettese csütörtökön Veszprémben, egy regionális fogyasztóvédelmi fórumon.

Az idei féléves fogyasztóvédelmi statisztikában nem szerepelnek még az idegenforgalmi főszezonra vonatkozó vizsgálati adatok, s azok ismeretében a helyzet 2007-ben még kedvezőtlenebb, az eddig elvégzett 6400 ellenőrzés során 72 százalék volt a kifogásolási arány – közölte az igazgató-helyettes. A melegkonyhás üzleteknél, a pecsenyesütőknél és a zenés szórakozóhelyeknél a kifogásolási arány majdnem a 80 százalék volt, míg a cukrászdáknál 72 százalék alatt maradt - tette hozzá.

Schreiberné Molnár Erzsébet közlése szerint a Közép-Dunántúlon viszont nagymértékben javult a kifogásolási arány: az előző évi 68 százalékról 55 százalékra. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a Dél-Alföldön például elérte a 91 százalékot is, ami lényegében azt jelenti, hogy "ahova csak bementek az ellenőrök, ott találtak is kifogásolni valót".

A főigazgató-helyettes szerint a romló helyzetképet igazolja, hogy a kifogásolási arány 2004-ben és 2005-ben 60 százalék volt, míg 2006-ban már 64 százalék. A szakember kitért arra is, hogy a szeptember elseje óta működő Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 362 dolgozóval kezdte meg a munkát, ám a létszámot - három fejlesztési ütemben - 2009 végéig 611 főre növelik.

Lőrincz Károly, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium főtanácsosa a fórumon hangsúlyozta: 2007 december végéig létrejönnek a Fogyasztóvédelmi Tanácsok, továbbá kialakítják a fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák és klubok országos hálózatát is. Rámutatott, hogy a fogyasztóvédelmi intézményrendszer új eleme a hazai európai fogyasztóközpont, amely elősegíti "a határokon is átnyúló fogyasztói jogviták érvényesítését bíróságon kívüli eljárás keretében".

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!