Az idei féléves fogyasztóvédelmi statisztikában nem szerepelnek még az idegenforgalmi főszezonra vonatkozó vizsgálati adatok, s azok ismeretében a helyzet 2007-ben még kedvezőtlenebb, az eddig elvégzett 6400 ellenőrzés során 72 százalék volt a kifogásolási arány – közölte az igazgató-helyettes. A melegkonyhás üzleteknél, a pecsenyesütőknél és a zenés szórakozóhelyeknél a kifogásolási arány majdnem a 80 százalék volt, míg a cukrászdáknál 72 százalék alatt maradt - tette hozzá.
Schreiberné Molnár Erzsébet közlése szerint a Közép-Dunántúlon viszont nagymértékben javult a kifogásolási arány: az előző évi 68 százalékról 55 százalékra. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a Dél-Alföldön például elérte a 91 százalékot is, ami lényegében azt jelenti, hogy "ahova csak bementek az ellenőrök, ott találtak is kifogásolni valót".
A főigazgató-helyettes szerint a romló helyzetképet igazolja, hogy a kifogásolási arány 2004-ben és 2005-ben 60 százalék volt, míg 2006-ban már 64 százalék. A szakember kitért arra is, hogy a szeptember elseje óta működő Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 362 dolgozóval kezdte meg a munkát, ám a létszámot - három fejlesztési ütemben - 2009 végéig 611 főre növelik.
Lőrincz Károly, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium főtanácsosa a fórumon hangsúlyozta: 2007 december végéig létrejönnek a Fogyasztóvédelmi Tanácsok, továbbá kialakítják a fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák és klubok országos hálózatát is. Rámutatott, hogy a fogyasztóvédelmi intézményrendszer új eleme a hazai európai fogyasztóközpont, amely elősegíti "a határokon is átnyúló fogyasztói jogviták érvényesítését bíróságon kívüli eljárás keretében".