A fogyasztók megtévesztése miatt a GVH még 2007 júliusában a Linea Directa Kft.-re és a Provea SA-ra egyetemlegesen 7,5 millió, a Linea Directa Kft-re és az Editions Atlas SA-ra pedig 3 millió forint bírságot rótt ki. Emellett a három vállalkozást eltiltotta az eddigi hirdetési és ajánlási gyakorlat alkalmazásától is. A két svájci székhelyű csomagküldő cég a magyar Linea Directa Kft.-n keresztül megtévesztő állításokat közöl az általuk forgalmazott alsóneműkkel, illetve kártyasorozatokkal kapcsolatban.
A határozatban előírt kötelezettségeket a GVH utóvizsgálat keretében ellenőrizte. Ennek során kiderült, hogy a korábbi jogsértő magatartásukon nem változtattak a cégek, többek között a termékek árára vonatkozó tájékoztatási gyakorlatot, az ügyfélszolgálatot ellátó társaság személyéről szóló tájékoztatást, a termékek visszaküldhetőségének feltételeire alkalmazott tájékoztatás, és részben még mindig jogsértő tartalmú dokumentumokat juttatja el a fogyasztókhoz.
Mindezek miatt a GVH elrendelte határozatának végrehajtását. Mindaddig, amíg a vállalkozások tevékenységüket nem hozzák összhangba a versenytörvénnyel, a Linea Directa Kft-nek naponta 5 ezer forint, a Provea SA-nak naponta 35 ezer forint, az Edition Atlas SA-nak pedig naponta 40 ezer forint bírságot kell fizetnie. A bírság megfizetése mindaddig terheli eljárás alá vont vállalkozásokat, amíg kötelezettségük maradéktalan teljesítését nem igazolják a GVH számára.
Mivel a három vállalkozás GVH tiltó határozatának ellenére hosszú időn keresztül, üzletpolitika jelleggel és nyilvánvalóan rosszhiszeműen folytatta a fogyasztók megtévesztését, a bírság mértéke a versenytörvényben biztosított maximumot (naponta 50 ezer forint) közelíti. A GVH azonban enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozások valamit módosítottak magatartásukon és jelezték, hogy a jövőben további változtatásokat hajtanak végre. Bizonyos kérdésekben a három cég módosított szövegű tájékoztatásokról is hírt adott, bár a teljes bizonyítás egyelőre nem történt meg.