A Budapest Airport közleménye szerint a reptér üzemeltetője ezzel újabb lépést tett a "zöld repülőtér" koncepció megvalósítása érdekében. A megújuló energiaforrások repülőtéri alkalmazásával jelentősen csökkenthető a repülőtér üzemeléshez szükséges energiafelhasználás, ennek köszönhetően pedig csökken a repülőtér működésének szén-dioxid "lenyomata".
A nap energiáját hasznosító berendezést az 1-es terminál tetején, az épület központi részén helyezte el a kivitelező. A felszerelést követően megkezdődött a próbaüzem, amelynek során egyebek mellett azt is tesztelik, hogy a napkollektorok csillogó felületének tükröződése zavarja-e a gépek pilótáit. Ha a tesztidőszak sikeresen zárul az egész tetőt beborítják napkollektor elemekkel.
A kivitelező összesen 63 darab szerkezet felszerelését vállalta. Előzetes becslések szerint ez a mennyiség, napsütéses nyári időszakban, az 1-es terminál teljes melegvíz-ellátását képes biztosítani, amivel hozzávetőleg havi 45-50 gigajoule energia-megtakarítás érhető el a repülőtéren.
A BA legújabb beruházása kutatás-fejlesztési projektnek minősül, a kivitelezéssel megbízott cég, a Direkt-Line kft. ugyanis nem egyszerűen a napkollektoros technológia beépítését végzi el, hanem kifejezetten a Budapest Airport számára fejlesztette ki a napkollektorok új prototípusát - derül ki a közleményből.
A fejlesztés és az összes kollektor felszerelésének becsült összköltsége 27 millió forint. A Budapest Airport az idén összesen 100 millió forintot költ megújuló energiaforrások kutatására és bevezetésére a repülőtéren.