2p

A Hippocampus-BRT Elektromágneses Biokommunikációs Kft., az Eni-Med Magyarország Bioinformatikai Kft. és az Európai Utazásinformációs Központ Szolgáltató Bt. reklámjaiban gyógyhatást tulajdonított az általuk forgalmazott készülékeknek. A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy ezzel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, mivel állításaikat megfelelő bizonyítékokkal nem tudták alátámasztani.

A vállalkozások életmód magazinokban, kiadványokban, szórólapokon és a társaságok honlapjain megjelentetett hirdetéseikben a Mobi Cell-Com, Lenyo, BioXline Fractal és L.I.F.E System készülékeknek, illetve a készülékekkel végzett kezeléseknek betegséget megelőző,  -kezelő hatásokat tulajdonítottak. A reklámokban több egyéb állítás mellett kiemelték, hogy a biorezonanciás készülékek helyreállítják szervezetünk belső egyensúlyát, használatával megszűnik a gyötrő fájdalom, valamint alkalmasak a betegségek rendszeres megelőző vagy terápiás kezelésére.

Az egészségre és az emberi szervezetre ható termékek esetén a különféle betegségben szenvedő emberek vagy azt megelőzni szándékozó személyek sérülékeny fogyasztói csoportot alkotnak. Ők a gyógyulás vagy gyógyító hatás reményében lényegesen érzékenyebben reagálnak a gyógyulást ígérő tájékoztatásokra, emiatt különös jelentősége van a tényszerű, túlzásokat nélkülöző, bizonyított állításokat tartalmazó tájékoztatásnak. Ezzel szemben a vállalkozások által benyújtott dokumentumokban feltüntetett eredmények nem alkalmasak a gyógyhatás-állítások bizonyítására.

A GVH megállapította, hogy a fenti vállalkozások fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért a Hippocampus-BRT Elektromágneses Biokommunikációs Kft.-t 5.000.000 Ft, az Eni-Med Magyarország Bioinformatikai Kft.-t 2.000.000 Ft és az Európai Utazásinformációs Központ Szolgáltató Bt.-t 500.000 Ft bírság megfizetésére köztelezte. A Versenyhivatal súlyosító körülményként értékelte, hogy a hirdetések a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el, illetve azt a körülményt, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozási tevékenységükkel az egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozták meg.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!