A FEOSZ szerdai közleménye szerint a szövetséghez érkező panaszokból egyértelműen és jól látható, hogy leginkább a pénzügyi szektor az, amelyben a fogyasztók a legkisebb mértékű tudásanyaggal, és egyszersmind tudatossággal rendelkeznek. Ráadásul a pénzügyi vállalkozások, a fogyasztói csoportokat szervező cégek és a fogyasztók közötti egyensúlytalanság óriási, az általános szerződési feltételek kibogozhatatlanok és sokszor nem közérthetőek. Emiatt a pénzügyi szektorban lehetnek a legsúlyosabbak a hátrányos anyagi következmények.
A FEOSZ ezért úgy döntött, hogy kiemelten kezeli pénzügyi tanácsadó tevékenységét. A szövetség az országban egyetlen fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetként rendelkezik oktatási intézményi akkreditációval, valamint két képzési programmal - áll a közleményben. Célja ezen tevékenységi kör bővítése, így pénzügyi képzési program akkreditációját kezdeményezi. Ezért a FEOSZ megkereste a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét is, miután a PSZÁF pályázatot hirdetett civil fogyasztóvédelmi hálózat működtetésének támogatására, amelynek célja a fogyasztók tájékozottságának, ismereteinek és pénzügyi tudatosságának növelése országos tanácsadó hálózaton keresztül.
A pályázat elnyerése esetén a szövetség személyes ügyfélszolgálatán is fogadni tudja majd az érdeklődőket országszerte. Azonban a pályázat eredményétől függetlenül kiemelten fontosnak tekinti a szövetség a fogyasztók tájékoztatását.
Mivel 2011 az Európai Unióban az önkéntesség éve, a szövetség erre is tekintettel ingyenesen vállalja február 1-től - a felügyeleti pályázati döntéstől függetlenül - a fogyasztók számára a pénzügyi tanácsadást www.penzugyipanasz.hu oldalon - olvasható a közleményben.
MTI