3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A banki magatartási kódex elveivel ellentétes szóbeli tájékoztatást adtak a pénzügyi intézmények ügyintézői több esetben a próbavásárlásokkal történő ellenőrzés során - közölte szerdán a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF).

A felügyelet azt ellenőrizte, hogy a szóban átadott információk megfelelnek-e a közérthetőség és a teljes körűség követelményének, s az intézmények betartják-e a vonatkozó jogszabályok és a Magatartási Kódex előírásait. A PSZÁF a vizsgálatsorozatot határozatokkal, szükség esetén szankciókkal zárja le.

A próbavásárlások ahhoz a fogyasztóvédelmi vizsgálathoz kötődnek, amelyet a PSZÁF 2010. március 24-én indított 30 lakossági hitelt nyújtó banknál és pénzügyi vállalkozásnál a Magatartási Kódex betartásának ellenőrzésére. A kódexhez kötődő egyoldalú kamat-, költség- és díjmódosítások ellenőrzését a PSZÁF a piaci szereplők árazási elveinek, eszköz-forrás bizottsági jegyzőkönyveinek és hirdetményeinek bekérésével és közgazdasági elemzésével jelenleg végzi.

A PSZÁF munkatársai és közreműködők az elmúlt hetekben magukat ügyfélnek kiadva 12 pénzügyi intézmény - Aegon Magyarország Hitel Zrt., Allianz Bank Zrt., Budapest Bank Nyrt., CIB Bank Zrt., Credigen Bank Zrt., Erste Bank Nyrt., K&H Bank Zrt., MKB Bank Zrt., OTP Bank Nyrt., Raiffeisen Bank Zrt., UCB Ingatlanhitel Zrt., UniCredit Bank Hungary Zrt. - egy-egy budapesti és vidéki fiókjában végeztek próbavásárlásokat, áruhitelek, illetve lakáshitelek iránt érdeklődve.

Az intézmények tájékoztatási gyakorlata a Magatartási Kódexnek köszönhetően javult - állapította meg a PSZÁF. Az ügyfelek számára összehasonlíthatóbbá váltak a pénzügyi termékek, az ügyintézők részletesebben ismertették az egyes konstrukciókat. A próbavásárlást végzők azonban több esetben a kódex elveivel ellentétes szóbeli tájékoztatást kaptak. Így elmaradt az egyes kockázatokra való figyelemfelhívás például a megtakarítási termékkel kombinált hitel esetén, illetve több bankfióknál az ügyintézők a szabályozással ellentétes információt közöltek többek között az egyoldalú szerződésmódosítási lehetőségek kapcsán. A korrekt ügyfél-tájékoztatást a PSZÁF szerint elsődlegesen az ügyintézők megfelelő oktatása biztosítja.

A felügyelet a próbaügylet-kötések eredményét a vizsgálat végén határozataiban értékeli, és ha szükséges, szankcionálja. Hiányosság, vétség, azaz a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény sérelmének megállapítása esetén a hatóság a PSZÁF törvény alapján bírságot is kiszabhat. A felügyelet a próbavásárlások eszközét a jövőben is folyamatosan alkalmazza majd.

A fogyasztóvédelmi vizsgálat lezárultával a PSZÁF a nyilvános határozatokon túl összefoglaló jelentésben is tájékoztatja majd a nyilvánosságot az eredményekről a közlemény szerint.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!