3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Remélhetőleg már helyreállt a rend a benzinkutakon a keddi hosszas sorbanállás és kannatöltögetés után. Aki nagyon igyekezett, talán még hatszáz forintot is megspórolhatott a "brutális" drágulás előtt. Ennél lényegesen többet hozhatott azonban a médiának az, hogy a nyári uborkaszezonban hetekig lovagolt a témán.

Szerdától ismét 300 forint fölé emelkedett a benzin ára a kutak többségén, mivel nőtt a jövedéki adó és az áfa is. A 13-15 forintos emelés körülbelül 5 százalékot jelentett a fogyasztói árakban. Azonban ha a médián múlt volna, akkor akár duplájára is emelkedhetett volna az ár, legalábbis úgy tálalták.

Naponta lehetett a "brutális", "elképesztő" és "döbbenetes" jelzőket olvasni a benzinárral kapcsolatban, a sajtótermékek egy része lényegében ebből élt az elmúlt hetekben. Egy benzináras tudósítás elviheti az egész napot, hozza a megfelelő letöltést, olvasottságot, nézettséget. Kicsit érdemes elgondolkodni azon, hogy ha ne adj' Isten ötven forinttal emelkedett volna az üzemanyag ára, akkor milyen új jelzőket lehetett volna még kitalálni. Überbrutál? Megaborzasztó? Hiperdurva?

Az nem kérdés, hogy a sajtónak foglalkoznia kell az üzemanyagok árával, mivel ez az, ami szinte minden területre begyűrűzik. Drágább lesz tőle a kenyér, a tej a boltban, drágábban visz haza a taxis a hétvégi buliból. Azonban nem árt a helyén kezelni a dolgokat. Egy jól elkapott tankolás mondjuk egy ötven literes tank esetében akár hatszáz forintos spórolást is jelenthetett. Sokaknak ez jelentős összeg, azonban nem hiszem, hogy azok, akik nap mint nap autóval járnak, hatszáz forint miatt állnának sorba. Én legalábbis egyik benzinkúton sem láttam hosszú, tömött sorokat kedd délután.

Ráadásul egy keddi hír szerint a szakemberek véleménye is az, hogy a drágább benzinnel sem fogunk kevesebbet autózni. Az üzemanyag ugyanis rendkívül árrugalmatlan termék: a legtöbb embernek munkaeszköze az autó, az árut pedig 300 forintos literenkénti ár mellett is ki kell szállítani. Aki pedig érzékeny a magas árra, az már rég nem ül be az autójába, miután a tavalyi rekord olajár az egekbe emelte a benzin árát is.

Ennek ismeretében még inkább adódik a kérdés: mire fel az egész felhajtás? Talán a legvalószínűbb az, hogy a nyári uborkaszezonban nem tudtak mit meglovagolni a sajtótermékek. A politikában nem sok minden történt az elmúlt hetekben, az már senkit nem lep meg, hogy épp egymást marják országunk vezetői, ilyenkor nyáron nehéz exkluzív témát találni, ezért jöhetett a benzinár.

A címben feltett kérdésre válaszolva: természetesen azok is nyertesek, akik 13-15 forinttal olcsóbban vettek benzint még kedd délután. Azonban náluk sokkal nagyobb nyertes a sajtó, aki megint kapott egy gumicsontot, amin rágódhatott egy kicsit.

BK

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!