A márciusi állásbörzén idén minden eddiginél több, 152 kiállító ajánlatai közül válogathattak az érdeklődők. A rendezvény szervezői egyúttal 7490 látogatót is megkérdeztek, hogy mely szempontokat, elvárásokat tartják szem előtt az álláskeresés során.
Fizetés, egyensúly és jövőbeli távlat
A megkérdezettek 38,09 százaléka nettó 100 és 150 ezer forint fizetéssel is elégedett lenne, 26,5 százalékukból azonban 150 és 200 ezer forint közötti nettó összeg váltana ki elégedettséget, a válaszadók 8,79 százaléka pedig 300 ezer forint feletti fizetést szeretne kapni.
A fix, megélhetést biztosító fizetés mellett ugyanakkor egyre lényegesebb szempontként jelenik meg a magánélet és a munka egyensúlyának lehetősége, ezután az egyértelmű elvárások és a hosszú távú elhelyezkedési lehetőség volt a legfontosabb. Érdekesség, hogy a válaszadók legkevésbé felelősséggel járó, vagy önálló döntési jogkört biztosító munkát szeretnének maguknak.
Informatikusok nem érdeklődnek – pedig lenne igény rájuk
Az állásbörze látogatóinak 38 százaléka a gazdasági/pénzügyi terület ismerője, 17,8 százalékban mérnöki végzettségű, és csak 8 százalék volt az informatikai terület iránt érdeklődők aránya. Annak ellenére, hogy utóbbi szakterületet a kínált állások 52 százaléka érintette. A gazdasági/pénzügyi végzettséget igénylő pozíciók szintén hasonló arányban voltak megtalálhatók, míg a pályázható állások 50 százaléka mérnöki tapasztalatokat igényelt.
Branderősítés
A cégek számára egy ilyen állásbörze azonban nem csak a munkatársak toborzásáról, és az adatbázisuk feltöltéséről szól, de az arculatépítés szempontjából is kiváló lehetőség. A vállalatok egyre nagyobb figyelmet fordítanak megjelenésükre, munkáltatói arculatukra, hiszen tudják, hogy úgy tudják a leghatékonyabban elérni a tehetséges munkavállalókat, ha „benne vannak a köztudatban” és mindemellett vonzó módon tudják bemutatni önmagukat, termékeiket, szolgáltatásaikat. - olvasható a felmérésben.
A multik a legnépszerűbbek
A sikeres arculatépítés érzékelhetően meghozza az eredményt, hiszen az álláskeresők körében már idén is a multinacionális vállalatok voltak a legnépszerűbbek.
Hasonló eredmény született a Figyelő, Hewitt és AIESCES közös kutatásán is, mely alapján szintén az AUDI foglalta el az első helyet.
Székely Sarolta
mfor.hu