A tavalyinál mintegy 10 százalékkal több forrást részben külföldi turistacsalogató akciókra, részben a városba érkező vendégek tájékoztatására fordítják. A működés finanszírozása mintegy 400 millió forintot jelent majd.
A térség szempontjából az idén várhatóan a legnagyobb érdeklődésre számot tartó esemény a futball Eb lesz. A BTH a rangadó kiadványaiban népszerűsíti a magyar fővárost. Emellett Kínában, Spanyol- és Oroszországban lesz az idén kampány. Az ázsiai országban a magyar évadhoz, illetve az olimpiai eseményekhez kapcsolódóan áprilisban jelennek meg. A spanyol fővárosba májusban, Oroszországba (Moszkvába és Szentpétervárra) ősszel „költözik be” néhány napra Budapest.
Mindhárom térség viszonylatában az elmúlt időben lendületesen nőtt az ide érkező vendégek és az általuk a magyar főváros kereskedelmi szálláshelyein eltöltött vendégéjszakák száma is. Madridnál azt is látni kell – tette hozzá az ügyvezető –, hogy Latin-Amerikából a turisták döntően oda mennek, ha Európát akarják látni.
A turistafogadás feltételeit illetően lényeges változás, hogy a BTH által üzemeltetett hat Tourinform iroda teljesen megújul, kettőben internetpontokat alakítanak ki. A Teréz körúton „last minute” színházjegy-értékesítő központot hoznak létre. Az idén bevezetett új arculatnak megfelelő köntöst kap valamennyi iroda, s mindenhol megteremtik az ajándéktárgyak értékesítésének is a feltételeit, számol be a Világgazdaság.