3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Balaton mint márka megjelentetése a turisztikai piacon az üdülőrégió szereplőinek magasan szervezett együttműködésével - egyebek közt ezekért a célokért tett fontos lépéseket a 2005-ben indult, és ez év végével záruló, 172 millió forintos költségvetésű Balaton Partnerségi Program - derült ki a projektmenedzser Balatoni Integrációs és Fejlesztési Ügynökség Kht. (BIFÜ) által szervezett zárókonferencián csütörtökön, Siófokon.


Molnár Gábor, a BIFÜ igazgatója elmondta, a NFT I. (Első Nemzeti Fejlesztési Terv) által kiemelten finanszírozott program egyik legeredményesebb része a Nyugat-Európában már sikeresen működő úgynevezett TDM-rendszer (Turisztikai Desztináció Menedzsment) modellértékű megvalósítása volt. Ennek lényege, hogy egy-egy kistérség turisztikai kínálatát rendszerbe foglaltan és egyszerre jelenítsék meg a piacon a települési turisztikai egyesületek, szerveződések, egy alulról jövő, önkéntes összefogással.

Nyírádi Ágnes projektmenedzser beszámolója szerint ugyan a magyaroknak nem erősségük az összefogás, a vártnál jóval többen ismerték fel a program fontosságát. A projekt ehhez a tájékoztatáson kívül egyebek közt olyan segítséget nyújtott, mint a TDM-menedzserek képzése és a szervezeti modell megalkotása. Már húsz TDM-szervezet működik a Balaton körül, de ahhoz, hogy a térség igazán sikeres desztinációvá válhasson, szükség lesz a jövőben ezek összefogására.

A partnerségi program keretében megrendezett konferenciasorozat egyik eleme a térség befektetési lehetőségeivel és a fejlesztések megtérülésével foglalkozott. Kovásznai László, a Humanióra Tanácsadó Kft. igazgatója a tapasztalatokat összegezve kifejtette, nincs még egy olyan régió az országban, amelynek olyan átfogó fejlesztési terve lenne, mint a balatoninak, aminek most már "csak" a megvalósításáért kell küzdenie. A szakember szerint a meglévő befektetési lehetőségeket piacra kell vinni a konkrét ötleteket kidolgozásával.

Páris Judit, a BIFÜ gazdasági igazgatója felhívta a figyelmet arra, hogy a projekt szakmai anyagát a Balaton Fejlesztési Tanács már elkészíttette, most a településeken a sor, hogy pályázzanak ROP-k ilyen célra is elnyerhető kereteire a kiállítások megvalósításáért.

A Pécs Európa fővárosa program kiegészítő rendezvényeként szereplő "Balaton: Európa Kulturális Tava" projektről Horgas Péter ötletgazda, az AKKU Egyesület elnöke számolt be. Mint kifejtette, a tó körüli kulturális programkínálat részévé kívánják tenni, hogy ezek mindenki számára elérhetőek legyenek.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!