A megállapodást Molnár Gabriella, a szövetség elnöke és Róna Iván, a nemzeti turisztikai marketing szervezet vezérigazgatója írta alá.
Az aláírást megelőzően újságíróknak Róna Iván elmondta: az idei megállapodás célja, hogy a szövetség tagvállalatai minél több nemzetközi vásáron tudjanak részt venni. Cél, hogy minél több vendég, minél több vendégéjszakát töltsön el Magyarországon, és minél nagyobb bevétel keletkezzen.
Molnár Gabriella azt mondta, hogy az egyik legnagyobb teher a beutaztató irodáknak a külföldi vásárokon való részvétel. Ez azonban szigorú feltételekhez van kötve. Példaként említette, hogy az az iroda pályázhat, amely legalább két éve MUISZ-tag, nincs tagdíjtartozása és van már katalógusa, valamint honlapja.
Az együttműködés három fő területre - tanulmányutak szervezése, kiadványok készítése és kiállítási részvétel - terjed ki.
Az MT Zrt. pályázati forrást biztosít a MUISZ-tag utazási irodák számára, amelynek kerete harmincmillió forint.