2005. május 26. 13:31

Rossz álláskeresési élményeik vannak a brit friss diplomásoknak, derül ki a GTI legújabb felméréséből. A diákok mintegy 65 százaléka panaszkodott a cudar bánásmód miatt, amit a leendő munkaadók részéről tapasztalt.

Nincsenek egyedül a hazai friss diplomások rossz tapasztalataikkal álláskeresés tekintetében. A szigetországi társak között készült felmérés rámutat, hogy tőlünk nyugatabbra sem bánnak kesztyűs kézzel a leendő munkavállalókkal. Az eljárások igen széles skálán mozogtak. Míg voltak olyan pályázók, akik egyáltalán nem kaptak választ jelentkezési lapjuk elküldése után, akadtak olyanok is, akik az első interjú után várták hiába az értesítést. A megkérdezettek 44 százaléka nehezményezte, hogy a munkaadó vagy nem is foglalkozik az értesítéssel vagy ezt jó néhány hetes, akár hónapos késéssel teszi meg. 31 százalék azon is meglepődött, milyen személytelen hangot ütnek meg a vállalatok, ha a jelentkezőkkel beszélnek vagy válasz levelet küldenek számukra. Ennél is súlyosabb, hogy a személytelen kommunikáció sok esetben a felvételizők és a meghirdetett posztok összekeveréséhez vezetett.

[ajanlo=173][igazitas=left/]Kevesen ugyan, de olyanok is akadtak, akik otromba faji vagy nemi megkülönböztetés áldozatául estek. Néhányakat megfélemlítettek vagy tökéletesen semmibe vettek, míg olyan fiatal is akadt, akivel kiabált a felvételiztető az interjú során. A jelentésből kitűnik, hogy a rossz bánásmód a vállalati hírnév kárára válik, mivel a munka után kutató végzősök (71 százalék) rossz tapasztalataikat megosztják szüleikkel, barátaikkal és ismerőseikkel is. 60 százalékot a kezdeti rossz benyomások teljesen elkedvetlenítettek, így ők hátat fordítottak a vállalat még oly kecsegtető ajánlatára is. A válaszadók 83 százalékát befolyásolja, mit gondolnak ismerősei leendőbeli munkáltatójáról.

A diákok zöme nagyvállalatoknál szeretne elhelyezkedni, s mindössze 9 százalék akadt, aki kifejezetten kis cégnél szeretné megszerezni az első munkahelyi tapasztalatokat, s vélekedik úgy, hogy karrier lehetőségei is jobbak egy kisebb munkahelyen.

A felmérés készítői szerint nagyon bosszantó, hogy miközben jelentős összegeket fordítanak a cégek egy-egy marketing kampányra vagy a megfelelő vállalati arculat kialakítására, addig semmibe veszik a toborzás legalapvetőbb szabályait, kártyavárként rombolva szét ezzel az önmagukról kialakított képet.

Menedzsment Fórum