2006. július 28. 13:21

Turisztikai képzésen vettek részt a BKV-jegyellenőrők a BKV Zrt. és a Magyar Turizmus (MT) Zrt. együttműködésének keretében, amelynek célja a budapesti tömegközlekedési eszközöket használó külföldi turistákkal való kommunikáció kulturáltabbá és hatékonyabbá tétele.

A nyelvi nehézségek áthidalása érdekében a két társaság a nyári turistafőszezon kezdetétől háromnyelvű tájékoztató lapot adott ki, amelynek segítségével az ellenőrök udvarias formában tudatják a jegy nélkül vagy érvénytelen jeggyel utazó külföldi turistákkal, hogy milyen szabálytalanságot követtek el, derül ki az MT Zrt. közleményéből.

A "rajtakapott" turisták ugyancsak ezen a lapon választhatnak, hogy pótdíjat fizetnek, vagy a pótdíj értékével megegyező értékű 3 napos turistajegyet váltanak. A rendhagyó kezdeményezés tapasztalatai igen kedvezőek, hiszen eddig naponta 70-80 külföldi utas választotta a kényelmes megoldást jelentő turistajegyet a pótdíj helyett.

Menedzsment Fórum