TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
	


	
	

Volt már szó a szénhidrátokkal kapcsolatos tévhitekről, most evezzünk gyakorlatiasabb vizekre.

 

Munkám során gyakran találkozom olyan tévhitekkel, hibás információkkal, melyek igen újkeletűek, de sokszor szembe jönnek még mindig a régi berögződések. Lényegét tekintve teljesen mindegy, mióta él a köztudatban az adott információ, ha annak követői nem járnak sikerrel céljaik elérésében. Legyen az fogyás, vagy szálkásítás.  

Általános tévhitek

1.  Görög joghurt kontra natúr joghurt

Nézzük csak meg alaposan mindkét termék címkéjét. A görög joghurtnak ugyan lehet magasabb a fehérjetartalma, de ha kicsit jobban megfigyeljük a leírást, akkor láthatjuk, hogy zsírtartalma viszont sokkal magasabb a natúr joghurténál. Ez pedig majdnem annyi, mint egy 12%-os tejfölben. Tehát, ha tejföl helyett használod a görög joghurtot, jól választasz, de a reggeli kásádat nem ajánlott ezzel fogyasztanod.

2.  A szénhidrátcsökkentett kenyér nem tápláló

Az egyik legnépszerűbb és talán a legelterjedtebb tévhit. A szénhidrátokat nem kell és nem is lehet teljes mértékben likvidálni, de ezek a pékáruk sokszor tévútra vezetnek. Ezen kenyerek jellemzője, hogy sok-sok magvat tartalmaznak, szinte nem is marad hely a tésztának. Így természetesen sokkal alacsonyabb a szénhidráttartalma fehérlisztes társainál, de a finom olajos magvak miatt a zsírtartalma nyolcszorosa is lehet.

A termékek között találunk szójalisztes változatokat is, melyeket semmiképpen nem ajánlom. Bizonyos betegségek esetén kifejezetten károsak lehetnek. Összességében tehát fontos tudni, hogy a szénhidrátcsökkentett kenyér zsírtartalma miatt magasabb kalória tartalommal is bír.

3.  Csak a csirke, csak a hal

Ha eddig te is azt hitted, hogy a csirke és a hal a legtáplálóbb számodra, kérlek nézd meg a sertéskaraj és a szűzpecsenye kalória tartalmát is. Nincs különbség! Érdekes ugye? Ha párolva, sütőzacskóban vagy teflonedényben készíted el a megfelelő fűszerekkel, akkor egészséges, tápláló energiaforráshoz juthatsz.

Tekintsd meg az Egészség Palace Webáruház receptjeit, és főzz valamit finomat vacsorára!

4.  Avokádó fun-oknak

Az örök bölcsesség: mindent, csak mértékkel. Az avokádó gazdag vitamin és ásványi anyag forrás, tele antioxidánsokkal és telítetlen zsírsavakkal. De hiába a minőségi választás, ha a mennyiségre nem ügyelsz. Tudtad, hogy egy átlagos méretű avokádó 30 g zsírt tartalmaz, mely a napi beviteled felét kiteszi? Ha ezt már reggelire elfogyasztod, egészen biztosan felborul a napi kalória beviteled. Figyelj tehát a mennyiségre!

Van még olyan tévhit, melyről hallottál? Esetleg olyan, amelyet saját bőrödön is megtapasztaltál?

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.