2019. november 1. 08:47

Volt már szó a szénhidrátokkal kapcsolatos tévhitekről, most evezzünk gyakorlatiasabb vizekre.

 

Munkám során gyakran találkozom olyan tévhitekkel, hibás információkkal, melyek igen újkeletűek, de sokszor szembe jönnek még mindig a régi berögződések. Lényegét tekintve teljesen mindegy, mióta él a köztudatban az adott információ, ha annak követői nem járnak sikerrel céljaik elérésében. Legyen az fogyás, vagy szálkásítás.  

Általános tévhitek

1.  Görög joghurt kontra natúr joghurt

Nézzük csak meg alaposan mindkét termék címkéjét. A görög joghurtnak ugyan lehet magasabb a fehérjetartalma, de ha kicsit jobban megfigyeljük a leírást, akkor láthatjuk, hogy zsírtartalma viszont sokkal magasabb a natúr joghurténál. Ez pedig majdnem annyi, mint egy 12%-os tejfölben. Tehát, ha tejföl helyett használod a görög joghurtot, jól választasz, de a reggeli kásádat nem ajánlott ezzel fogyasztanod.

2.  A szénhidrátcsökkentett kenyér nem tápláló

Az egyik legnépszerűbb és talán a legelterjedtebb tévhit. A szénhidrátokat nem kell és nem is lehet teljes mértékben likvidálni, de ezek a pékáruk sokszor tévútra vezetnek. Ezen kenyerek jellemzője, hogy sok-sok magvat tartalmaznak, szinte nem is marad hely a tésztának. Így természetesen sokkal alacsonyabb a szénhidráttartalma fehérlisztes társainál, de a finom olajos magvak miatt a zsírtartalma nyolcszorosa is lehet.

A termékek között találunk szójalisztes változatokat is, melyeket semmiképpen nem ajánlom. Bizonyos betegségek esetén kifejezetten károsak lehetnek. Összességében tehát fontos tudni, hogy a szénhidrátcsökkentett kenyér zsírtartalma miatt magasabb kalória tartalommal is bír.

3.  Csak a csirke, csak a hal

Ha eddig te is azt hitted, hogy a csirke és a hal a legtáplálóbb számodra, kérlek nézd meg a sertéskaraj és a szűzpecsenye kalória tartalmát is. Nincs különbség! Érdekes ugye? Ha párolva, sütőzacskóban vagy teflonedényben készíted el a megfelelő fűszerekkel, akkor egészséges, tápláló energiaforráshoz juthatsz.

Tekintsd meg az Egészség Palace Webáruház receptjeit, és főzz valamit finomat vacsorára!

4.  Avokádó fun-oknak

Az örök bölcsesség: mindent, csak mértékkel. Az avokádó gazdag vitamin és ásványi anyag forrás, tele antioxidánsokkal és telítetlen zsírsavakkal. De hiába a minőségi választás, ha a mennyiségre nem ügyelsz. Tudtad, hogy egy átlagos méretű avokádó 30 g zsírt tartalmaz, mely a napi beviteled felét kiteszi? Ha ezt már reggelire elfogyasztod, egészen biztosan felborul a napi kalória beviteled. Figyelj tehát a mennyiségre!

Van még olyan tévhit, melyről hallottál? Esetleg olyan, amelyet saját bőrödön is megtapasztaltál?

Hitelre van szükséged?

Találd meg a legideálisabb kölcsönt az Mfor és a Bank360 közös kalkulátoraival! Ha kevesebb mint 5 millió forintra van szükséged, tucatnyi kedvező kamatozású személyi kölcsönt hasonlíthatsz össze a Személyi Kölcsön Kalkulátorral. Ha lecserélnéd a régit, vagy megtaláltad álmaid járgányát, egy olcsó autóhitellel akár már néhány napon belül a volán mögé ülhetsz az Autóhitel Kalkulátor segítségével. Nagyobb terveid vannak és több pénz kell? A lakásvásárlásra fordítható hitelek között hatalmasak az eltérések, ilyenkor érdemes csak igazán összehasonlítani az ajánlatokat! 

A Bank360 és az Mfor összegyűjtötte, hogy melyek december legkedvezőbb hitelei:

Ha jól jönne 1,5 millió forint, a Raiffeisen Bankot érdemes most felkeresni, mivel a személyi kölcsön 30 379 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. 3 millió forintra lenne szükséged autóvásárláshoz? A CIB Banknál már 60 654 forintos havi törlesztéssel igényelheted jövedelemérkeztetéssel. A K&H Banknál igényelhető lakáshitellel pedig 10 millió forintot vehetsz fel 20 éves futamidőre havi 53 332 forintos törlesztőrészlettel.

Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.