3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Történelmi csúcsra emelkedett a használt autók piaca Magyarországon tavaly - az viszont elgondolkodtató, hogy az adásvételek több mint 75 százalékának tárgya legalább tízéves jármű volt.

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 827 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2022-ben. Ez az érték 1,2 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2021-ben 817 ezer volt a belföldi átírások száma. Ezzel a használt személyautók hazai piacának forgalma egy évtized alatt a duplájára emelkedett.

A piac forgalmának növekedését két tényező is segítette az elmúlt évben. Főként az időszak első részében, rövid távon az autóipart sújtó chiphiány hatása érvényesült: az újautó-piacon kialakult ellátási problémák a kereslet egy részét a használtautó-piacra terelték – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. Hosszabb távon a hazai személygépkocsi park folyamatos, dinamikus növekedése önmagában is élénkíti a használtautó-piacot: míg 2012-ben a forgalomban lévő személygépkocsik száma nem érte el a 3 milliót, addig 2022 végére ez a szám már meghaladta a 4,1 milliót is.

Továbbra is az Opel a vezető helyen

A Datahouse által közzétett adatok szerint a belföldi használtautó-piacon 2022-ben is hat márka autói biztosították a teljes forgalom felét. Az első helyen az Opel áll: ebből a márkából 96 ezer példány cserélt gazdát, ami 11,3 százalékos részesedést jelent. A Volkswagen, amely 2019 óta áll a második helyen, 10,1 százalékos részarányával stabilan tartja ezt a pozícióját. A harmadik helyen található Suzuki az éves forgalomból 8,6 százalékot tudhat magáénak. A Ford a negyedik helyen áll 7,8 százalékkal. A BMW az ötödik 6,5 százalék feletti részesedéssel, a Renaultnak ugyanakkor évről évre egyre csökken a részesedése, jelenleg 5,3 százalékkal még éppen megcsípte a hatodik helyet a Mercedes előtt.

A forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora immár 15 év felett jár, ami a használtautó-piacon gazdát cserélő járművek összetételében is megmutatkozik:

tavaly az adásvételek több mint 75 százalékának tárgya legalább tízéves jármű volt.

Kilátások 2023-ra

Az év első felében várhatóan fokozatosan normalizálódik majd az újautópiac, a következő időszakban a vásárlók már újra nagyobb készletekkel és rövidebb várólistákkal találkozhatnak majd. Mindez a lecserélt autók révén élénkíteni fogja a használtautó-piacot is, melynek másik utánpótlási forrása, a használtautó-import is újra felfelé mozdulhat a tavalyi mélypontjáról – különösen egy, a 2022-es évre jellemzőnél kedvezőbb átlagos euróárfolyam esetében.

Mindezek hatására a JóAutók.hu további bővülésre számít a belföldi használt autók piacán, 2023-ban is van esélye az újabb csúcsdöntésnek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!