3p

Az Audi A8 vezet a negatív listán, de a drága német autók óráját egyébként is szeretik tekergetni a csalók.

Érdekes adatokat közölt a használt autók óraállásának és szerviztörténetének lekérdezését lehetővé tevő carVertical. A leggyakrabban elkövetett visszaélés a használtautó-piacon még mindig a kilométeróra-számláló visszaállítása. Ugyan a vásárlók egyre jobban odafigyelnek a gépjárműveket érintő csalásokra, a carVertical tanulmányai szerint még mindig igen magas számban tekerik vissza a kilométerórákat. A futásteljesítmény meghamísítása nem kizárólag a fenntartási költségeket növeli, hanem jelentősen csökkenti a gépjármű értékét is. A kilométeróra-visszaállítást érintő csalások közel 8,77 milliárd eurós veszteséget jelentenek évente (Az Európai Parlament Kutatási Osztályának tanulmánya szerint), ezért is lenne fontos minél többet megtudni erről az igen költséges problémakörről.

A német autóknál a legnagyobb a baj

Az autótörténetet kutató carVertical cég az elmúlt 12 hónapban 1,11 millió autótörténeti jelentést elemzett mintegy 24 piacon, lefedve ezzel az Egyesült Államokat és Európa nagy részét. A kutatások rávilágítottak, hogy leggyakrabban az Audi A8 típusú szedán gépjármű kilométeróráját tekerik vissza. A platformon ellenőrzött Audi A8-sok 30,6 százalékának volt hamísított futásteljesítménye.

De egyébként is szeretik a csalók a nagyértékű német gyártású járműveket volt, elől szerepel a listán például az Audi A7, a BMW X5, a BMW 7-es széria vagy a Volkswagen Tuareg is. Ezek az autók a magas értékük (és ezáltal a magas profitlehetőség) miatt tökéletes célponttá váltak a használtautó-piac kilométeróra csalói számára.

Más gyártók modelljei közül a második legtöbbet visszatekert autó a Ford Mustang volt a listán (25,7 százaléka a visszatekert), a tizedik, (22 százaléka visszatekert) a Ford Fusion, a Volvo XC70 a 14. helyen állt (21,1 százaléka visszatekert) és az Opel Insignia a 19. helyre került (19,5 százaléka visszatekert).

A hibrideknél és az elektromos autók is érintettek

A használtautó-piacon hagyományosan leginkább a benzines és a dízelmotoros használt autók voltak kitéve a kilométeróra-visszaéléseknek. Azonban a kevésbé szennyező járművek iránti növekvő kereslet hamar megváltoztatta a helyzetet.

A felmérések arra utalnak, hogy a motor típusa a legkevésbé sem határozza meg, hogy az adott jármű „népszerű-e a kilométeróra-csalások szempontjából.

Ugyan egyes modelleknél, mint például a BMW 7-es, a dízel és benzines autók még mindig jobban ki vannak téve a futásteljesítmény hamisításoknak, mint hibrid társaik, azonban a többi autómárkánál a hajtás típusa nem szempont. Jó példa erre a Volkswagen Jetta, melynél a hibrid változat kilométeróráját nagyobb számban (27 százalék) tekerik vissza, mint a dízel- (24,1 százalék), vagy benzinüzemű (22,4 százalék) járművek esetében

Míg a visszatekert elektromos autók teljes aránya (14,6 százalék) alacsonyabb az európai átlagnál (15,6 százalék), a különbség elhanyagolható. Mi több, ha manipulált elektromos autót veszünk, óriási javítási költségeket vehetünk a nyakunkba.

Egy manipulált kilométerórájú elektromos jármű kifejezetten magas kockázatot jelent, mivel a károsodott akkumulátorcsomagok javítása kiürítheti a pénztárcánkat. Mindezek miatt a valós futásteljesítmény megállapítása a használt hibrid és elektromos autók tekintetében kulcsfontosságú.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!