Érdekes adatokat közölt a használt autók óraállásának és szerviztörténetének lekérdezését lehetővé tevő carVertical. A leggyakrabban elkövetett visszaélés a használtautó-piacon még mindig a kilométeróra-számláló visszaállítása. Ugyan a vásárlók egyre jobban odafigyelnek a gépjárműveket érintő csalásokra, a carVertical tanulmányai szerint még mindig igen magas számban tekerik vissza a kilométerórákat. A futásteljesítmény meghamísítása nem kizárólag a fenntartási költségeket növeli, hanem jelentősen csökkenti a gépjármű értékét is. A kilométeróra-visszaállítást érintő csalások közel 8,77 milliárd eurós veszteséget jelentenek évente (Az Európai Parlament Kutatási Osztályának tanulmánya szerint), ezért is lenne fontos minél többet megtudni erről az igen költséges problémakörről.
A német autóknál a legnagyobb a baj
Az autótörténetet kutató carVertical cég az elmúlt 12 hónapban 1,11 millió autótörténeti jelentést elemzett mintegy 24 piacon, lefedve ezzel az Egyesült Államokat és Európa nagy részét. A kutatások rávilágítottak, hogy leggyakrabban az Audi A8 típusú szedán gépjármű kilométeróráját tekerik vissza. A platformon ellenőrzött Audi A8-sok 30,6 százalékának volt hamísított futásteljesítménye.
De egyébként is szeretik a csalók a nagyértékű német gyártású járműveket volt, elől szerepel a listán például az Audi A7, a BMW X5, a BMW 7-es széria vagy a Volkswagen Tuareg is. Ezek az autók a magas értékük (és ezáltal a magas profitlehetőség) miatt tökéletes célponttá váltak a használtautó-piac kilométeróra csalói számára.
Más gyártók modelljei közül a második legtöbbet visszatekert autó a Ford Mustang volt a listán (25,7 százaléka a visszatekert), a tizedik, (22 százaléka visszatekert) a Ford Fusion, a Volvo XC70 a 14. helyen állt (21,1 százaléka visszatekert) és az Opel Insignia a 19. helyre került (19,5 százaléka visszatekert).
A hibrideknél és az elektromos autók is érintettek
A használtautó-piacon hagyományosan leginkább a benzines és a dízelmotoros használt autók voltak kitéve a kilométeróra-visszaéléseknek. Azonban a kevésbé szennyező járművek iránti növekvő kereslet hamar megváltoztatta a helyzetet.
A felmérések arra utalnak, hogy a motor típusa a legkevésbé sem határozza meg, hogy az adott jármű „népszerű-e a kilométeróra-csalások szempontjából.
Ugyan egyes modelleknél, mint például a BMW 7-es, a dízel és benzines autók még mindig jobban ki vannak téve a futásteljesítmény hamisításoknak, mint hibrid társaik, azonban a többi autómárkánál a hajtás típusa nem szempont. Jó példa erre a Volkswagen Jetta, melynél a hibrid változat kilométeróráját nagyobb számban (27 százalék) tekerik vissza, mint a dízel- (24,1 százalék), vagy benzinüzemű (22,4 százalék) járművek esetében
Míg a visszatekert elektromos autók teljes aránya (14,6 százalék) alacsonyabb az európai átlagnál (15,6 százalék), a különbség elhanyagolható. Mi több, ha manipulált elektromos autót veszünk, óriási javítási költségeket vehetünk a nyakunkba.
Egy manipulált kilométerórájú elektromos jármű kifejezetten magas kockázatot jelent, mivel a károsodott akkumulátorcsomagok javítása kiürítheti a pénztárcánkat. Mindezek miatt a valós futásteljesítmény megállapítása a használt hibrid és elektromos autók tekintetében kulcsfontosságú.