A Ray-Ban Meta-szemüvegek nevezhetők a hordozható eszközök és a mesterséges intelligencia (MI) első sikeres házasságának – vélik a Wired magazin informatikai szakszerzői. Szerintük ez az eszköz elég jól sikerült: nem olyan bumfordi, mint amilyen dizájnt eddig megszokhattunk a kevert (igazi és virtuális) valóságot kínáló dolgoktól.
A szemüvegben lévő fedélzeti MI-ügynök képes kérdésekre felelni, beépített kameráival felismer tárgyakat, amikre viselője ránéz. Sokan szívesen használják azt a képességét, hogy fotókat és videókat vetíthet az emberek szeme elé anélkül, hogy ehhez a mobiltelefonjukat kellene használniuk. Mark Zuckerberg, a Facebookot menedzselő Meta vezérigazgatója további MI-s újdonságokat ígért a telefonos szemüveghez a vállalat a Meta Connect eseményén. Ő is azt emelte ki, hogy végre egy olyan eszközt kínálnak, amitől nem néz ki furcsán a használója. A cégvezető szerint további mesterséges intelligenciás fejlesztések várhatók a korábban bejelentett kunsztok javítására.
A felhasználó már ma is közvetlenül kérdezheti a szemüvegét, amely beépített hangszóróin keresztül válaszol. A legérdekesebb új tudás az emlékeztető funkció lehet. A felhasználó ránéz valamire és odaszól a szemüvegének, hogy emlékeztesse rá: a jövő héten akar venni egy ilyen cuccot. Az MI készséggel megjegyzi és emlékezteti őt a szándékára. A Meta azt ígéri, hogy javítani fogja a szerkezet fordítóképességét, ami eddig halvány pontossággal működött. A vállalás szerint a megbízható fordítás maximum kicsi késleltetéssel ki fog íródni a szemüveg viselője elé.
Aki befizetne egy ilyen „beszélő” szemüvegre, a napszermüveggyártó oldala szerint legkevesebb 299 dollárt, azaz több mint 106 ezer forintot kell legalább rászánnia, innen indul az árlista. A drágább verziók 380 vagy 420 dollárba – 35 vagy 149 ezer forintba – kerülnek.