2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

10 év után is csak keresik a válaszokat az eltűnt MH370-es járat utasainak hozzátartozói.

Több száz ember gyűlt össze vasárnap a malajziai főváros, Kuala Lumpur közelében, hogy "emléknapot" tartson a malajziai légitársaság 2014. március 8-án rejtélyes módon eltűnt MH370-es járata áldozatainak emlékére, és új keresést követeljen - írja az MTI tudósítása.

A repülőgép a Kuala Lumpurból a kínai fővárosba, Pekingbe tartó úton tűnt el. Bár később az Indiai-óceánból előkerült néhány, a géphez tartozónak tűnő roncs, a fedélzeten tartózkodó 239 embernek - akiknek kétharmada kínai volt - nem találták meg a nyomát.

A Malaysian Airlines Boeing 777–200-as típusú repülőgépe. Egy ilyen típusú gép tűnt el a radarképernyőkről 2014. márciusában. Sorsáról azóta sem tudunk semmit. Fotó: Depositphotos
A Malaysian Airlines Boeing 777–200-as típusú repülőgépe. Egy ilyen típusú gép tűnt el a radarképernyőkről 2014. márciusában. Sorsáról azóta sem tudunk semmit. Fotó: Depositphotos

A rokonok és a támogatók egy Kuala Lumpur közelében lévő bevásárlóközpontban gyűltek össze. A hozzátartozókkal találkozva Loke Siew Fook közlekedési miniszter megígérte, minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy a kormány jóváhagyjon egy újabb keresőakciót. "Az elmúlt tíz év egy érzelmi hullámvasút volt számomra" - mondta az AFP francia hírügynökségnek Grace Nathan, egy 36 éves malajziai ügyvéd, akinek édesanyja, az 56 éves Anne Daisy is a gép fedélzetén volt.

Az eltűnés okairól - a modern polgári repülés legnagyobb rejtélyéről - sok találgatás kering.

Az évek során számos elmélet - a pilóta öngyilkossága, tengeri baleset vagy rakétacsapás - született magyarázatként az eltűnésre, amelyet az első keresést koordináló ausztrál nyomozók "szinte felfoghatatlannak" neveztek.

Ezek a tengeri keresések, amelyek közel három éven át 120 000 négyzetkilométeren folytak az Indiai-óceánon, és amelyeket a történelem legnagyobb keresőakciójaként emlegetnek, 2017 januárjában megszakadtak. Ezt követően egy amerikai kutatócég 2018-ban magánkutatást indított, de ez több hónapos sikertelen tengerfenék-kutatás után véget ért.

Az MTI összefoglalója szerint az áldozatok számos hozzátartozója azzal vádolja a Malaysia Airlines-t és Malajziát, hogy visszatartja az információkat, amit az érintettek tagadnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!