2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Spar Horvátország jelentős változtatást vezet be horvátországi boltjaiban, ez a magyar turistákat is érinti. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlásaival összhangban csökkenti saját márkás termékeinek cukortartalmát, hogy mérsékelje az étrendben lévő túlzott mennyiségű cukor negatív hatásait.

Komoly változásról számol be a horvátországi Spar, saját márkás termékeiben jelentősen csökkenti a cukortartalmat. A kiskereskedő láncnak eddig 36 olyan termékben sikerült jelentősen mérsékelnie a cukor mennyiségét, amelyeket horvát gyártók a Spar márka számára készítettek.

A szuperlánc eddig a "z bregov" gyümölcsjoghurt termékcsaládok márkaváltását hajtotta végre, 15 százalékkal csökkentette a cukor arányát, és éves szinten 26 ezer kilogrammal kevesebb cukrot használt fel - írja a European Supermarket Magazine.

Kevesebb lesz a cukor. Fotó: Spar
Kevesebb lesz a cukor. Fotó: Spar

Hasonló kezdeményezést hajtottak végre a Vindija gyümölcslé-kínálatában is, amely éves szinten 231 700 kilogrammal csökkentette a cukor mennyiségét.

A közeljövőben várhatóan más vezető horvát élelmiszer-előállítók is csatlakoznak a Spar Croatia kezdeményezéséhez.

Az inspirációt az osztrák Spar hasonló kezdeményezése adta, amelyet neves orvosprofesszorok támogattak, valamint olyan ismert márkák osztrák gyártói, mint a Rauch és a Manner, valamint a Berglandmilch, amelyek csökkentették a termékeikben lévő cukor mennyiségét.

Csoportszinten a Spar folyamatos munkája a receptúrák megváltoztatásán és a cukor mennyiségének csökkentésén a különböző termékkategóriákban, beleértve a süteményeket, üdítőitalokat, szirupokat, pudingokat, müzliket, kekszeket és kapucsínót, a cukor mennyiségének több mint 300 tonnával való mérséklődését eredményezte.

A hálózat sajátmárkái, például a SPAR, az S-Budget, a SPAR Natur*pur és a SPAR Vital 160 termékénél változtattak a receptúrán, és egyes termékeknél akár 80 százalékkal csökkentették a cukor arányát, anélkül, hogy mesterséges cukorhelyettesítőkhöz folyamodtak volna, és anélkül, hogy az ízük megváltozott volna.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!