Komoly változásról számol be a horvátországi Spar, saját márkás termékeiben jelentősen csökkenti a cukortartalmat. A kiskereskedő láncnak eddig 36 olyan termékben sikerült jelentősen mérsékelnie a cukor mennyiségét, amelyeket horvát gyártók a Spar márka számára készítettek.
A szuperlánc eddig a "z bregov" gyümölcsjoghurt termékcsaládok márkaváltását hajtotta végre, 15 százalékkal csökkentette a cukor arányát, és éves szinten 26 ezer kilogrammal kevesebb cukrot használt fel - írja a European Supermarket Magazine.
Hasonló kezdeményezést hajtottak végre a Vindija gyümölcslé-kínálatában is, amely éves szinten 231 700 kilogrammal csökkentette a cukor mennyiségét.
A közeljövőben várhatóan más vezető horvát élelmiszer-előállítók is csatlakoznak a Spar Croatia kezdeményezéséhez.
Az inspirációt az osztrák Spar hasonló kezdeményezése adta, amelyet neves orvosprofesszorok támogattak, valamint olyan ismert márkák osztrák gyártói, mint a Rauch és a Manner, valamint a Berglandmilch, amelyek csökkentették a termékeikben lévő cukor mennyiségét.
Csoportszinten a Spar folyamatos munkája a receptúrák megváltoztatásán és a cukor mennyiségének csökkentésén a különböző termékkategóriákban, beleértve a süteményeket, üdítőitalokat, szirupokat, pudingokat, müzliket, kekszeket és kapucsínót, a cukor mennyiségének több mint 300 tonnával való mérséklődését eredményezte.
A hálózat sajátmárkái, például a SPAR, az S-Budget, a SPAR Natur*pur és a SPAR Vital 160 termékénél változtattak a receptúrán, és egyes termékeknél akár 80 százalékkal csökkentették a cukor arányát, anélkül, hogy mesterséges cukorhelyettesítőkhöz folyamodtak volna, és anélkül, hogy az ízük megváltozott volna.