A közleményben szereplő indoklás szerint a UPC egyes szolgáltatások ingyenességére vonatkozó reklámjai alkalmasak voltak a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására, mivel ezen állítások nem feleltek meg a valóságnak.
A helyhez kötött vezetékes telefonszolgáltatás piacán a UPC 2004 őszén újszerű szolgáltatással jelent meg. Ennek lényege, hogy a UPC a megfelelően átépített kábelhálózatán képes hangot is továbbítani, amennyiben az előfizetőnél egy adaptert helyeznek el. Ennek az adapternek a segítségével bármely belföldi irányba indítható telefonhívás, függetlenül attól, hogy mobil vagy vezetékes telefonszámot hívnak-e. A szolgáltatás azonban nem díjmentes, mivel a fogyasztó alapdíja köteles fizetni és térítés ellenében kiegészítő csomagot is kapcsolhat az alapdíjcsomaghoz.
Amennyiben az előfizető ugyancsak adapterrel rendelkező beszélgetőpartnert hív, csak az alapdíjcsomag havidíját kell fizetnie, percdíjat nem. Viszont, ha a hívó fél hálózaton kívülre telefonál, a beszélgetés csak akkor ingyenes, ha a telefonáló - az Itthon elnevezésű kiegészítő csomagot megrendelve - csúcsidőn kívül kezdeményezi a hívást.
A GVH szerint pedig az ingyenesség kifejezés alatt a fogyasztók az ellenszolgáltatás teljes hiányát értik. Hasonló ügyekben korábban a T-Comot 100 millió forintra, a Tele2-t pedig 50 millióra bírságolták. A UPC nem ért egyet a kirótt büntetéssel, s az írásos indoklás kézhezvétele után dönti el, hogy bírósághoz fordul-e.
10 millió forint bírság az UPC-nek
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa (GVH) szerint az UPC Magyarország kábelszolgáltató megtévesztette a fogyasztókat, ezért 10 millió forintra bírságolta a társaságot - közölte a hivatal kedden az MTI-vel.