A három gyár mellett a lengyelországi Gliwicében és a svédországi Trolhaettenben lévő Opel üzem is pályázik a 2009-től várható új Astrák gyártására, de ehhez csak három gyárra lesz szükség az ötből, ami 2010-től további bezárásokat jelent. A lap értesülése szerint összesen hat európai GM-gyár bezárása jöhet szóba 2015-ben.
Az Opelnél 2004 végén azt közölték, hogy közel tízezer munkahelyet szüntetnek meg a németországi autógyárakban az elkövetkező két évben, de akkor nem beszéltek üzembezárásról.
A társaság a közelmúltban jelentette be, hogy nem kívánja tovább üzemeltetni portugáliai gyárát, amire reagálva Európa több pontján sztrájkoltak az autógyár alkalmazottjai. A munkabeszüntetést követően az Opel helyi vezetője úgy nyilatkozott, hogy a szentgotthárdi gyárban foglalkoztatottak munkahelye egyelőre biztosan nincs veszélyben.