A hivatal versenytanácsa szerint a társaság egyrészt a fogyasztókat nem tájékoztatja arról, hogy megrendelésük teljesítésének időpontja bizonytalan lehet, másrészt tájékoztató anyagaiban a "szállítók által javasolt", korábban a lakberendezési cég által nem alkalmazott árakhoz viszonyított akciós árakat tüntetett fel.
A hivatal kifogásolta, hogy a "KIKA KOLLEKCIÓ 2005" című éves katalógusában arról tájékoztatta a vállalat a fogyasztókat, hogy a raktárról azonnal el nem vihető termékek 30 százalék előleg befizetésével "néhány hetes" szállítási határidővel megrendelhetők, miközben az eljárás alá vont szállítóinak általános szállítási határideje ezen közlésre nem ad alapot.
A Kika három reklámújságjában azt közvetítette fogyasztói felé, hogy akciója során a reklámújságjaiban áthúzva feltüntetett magasabb árakhoz képest kedvezményesen értékesíti hirdetett termékeit. A kiadványokban szereplő magasabb árak egy része azonban a szállítók által javasolt olyan árakon alapult, amelyeket ténylegesen nem alkalmaztak a Kika áruházak. A szállítók által javasolt ár csak egyike a Kika által alkalmazott árakat meghatározó tényezők közül - derül ki a közleményből.
Kapcsolódó anyagok:
Jogsértés miatt kell visszavonni egy magyar reklámot
Újabb Cora-büntetés megtévesztő reklám miatt