1,5 milliárd forint mehet el a Budapest-Varsó vasútvonal megvalósíthatósági tanulmányára, írta meg a szerdai Magyar Közlönyben megjelent határozat alapján a 444.hu. A cikk szerint a tanulmány elkészítésének feladata a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-é. A kormány a 2018-as költségvetésből 500 millió forintot fordít ennek finanszírozására, a 2019-esből pedig 1 milliárdot.
A fejlesztési miniszternek 2020. január 31-ig kell jelentést terjesztenie a kormány elé a feladat végrehajtásáról, illetve 2020 március 15-ig előterjesztést a beruházás megvalósításáról, a kivitelezéshez és az üzemeltetéshez kapcsolódó feladatokról, a költségekről, forrásigényről és az építés ütemezéséről.
A kormány mostanában eléggé rákapott a nagyléptékű vasútvonal-fejlesztésekre. A legkomolyabb a Budapest-Belgrád gyorsvasút, melynek munkálatai a tervek szerint 2020-ban kezdődnek el, és ahol úgy szabták meg a gigaközbeszerzés feltételeit, hogy azok kifejezetten kínai cégeknek kedvezzenek. Nem is csoda, hogy csak kínai társakkal pályáznak a kivitelezők. De épp a héten döntöttek hivatalosan is a Budapest-Kolozsvár gyorsvasút létrehozásáról, melynek csak az előkészítése 1 milliárd forint lesz, és melynek előzetes tervezését szintén 2020 január végéig kell befejezni.
1,5 milliárdba kerülhet a Budapest-Varsó vasútvonal megvalósíthatósági tanulmánya
2020 január végéig kell elkészülni vele.