2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Két konzorcium indul a mega-közbeszerzésen, mindkettőben van távol-keleti partner.

Csak két konzorcium indul a Budapest és Kelebia közötti vasútvonal újjáépítését és fejlesztését célzó mega-közbeszerzésen, és mindkettőben van kínai partner, írja a fonodo.reblog.hu.

A blog megkérdezte a projekt koordinálására alapított Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt.-től (KMV), hogy a közbeszerzési dokumentációt hányan kérték el, hányan jelentkeztek rá, és kik a pályázók. A KMV közlése szerint a dokumentációt 32-en kérték el, pályázni viszont csak ketten pályáztak: egy CRE és egy Strabag–CCCC 2018 nevű konzorcium.

A KMV nem fejtette ki, hogy a konzorciumi nevek mely cégeket takarják. A Strabagot mondjuk nem is kell ragozni, a CCCC-t viszont igen, ez a fonodo szerint akár a China Communications Construction Co., Ltd. szokásos rövidítését is takarhatja. Ez a tőzsdén jegyzett, de többségi állami tulajdonban álló társaság a legnagyobb infrastruktúra-fejlesztő a Kínai Népköztársaságban.

A CRE-ről egyelőre nem tippelgetett a blog, de a KMV nekik küldött közlése szerint „mindkét nemzetközi konzorciumban jelen vannak magyar, európai és távol-keleti gazdasági szereplők is, továbbá komoly szakmai múlttal rendelkező alvállalkozókat vontak be a konzorciumi tagok”, szóval abban is van kínai partner, legalábbis meglepő lenne, ha a távol-keleti jelző valamely más országot takarna.

illusztráció (MTI)

Hogy nincs induló kínai partner nélkül, az a fonodo szerint azért nem meglepő, mert a kínai szakemberekkel kialakított közbeszerzési kiírás sok sajátosságában kifejezetten az ázsiai ország cégeinek kedvező feltételeket tartalmaz. Az Európában megszokottól eltérően nem külön-külön kérnek ajánlatot a megvalósítási tanulmányra, tervezésre, engedélyeztetésre és építésre, hanem a Kínában megszokott módon egy pakkban, illetve szokatlanul nagy összegű a referenciakövetelmény is.

A nem kínai jelentkezőket az tarthatta vissza leginkább az önálló indulástól, hogy a kínai kormány lényegében megakadályozhatja az egész projektet, ha nem a neki tetsző győztest hoznák ki. Egy hozzájuk tartozó bank adja ugyanis a szükséges forrás 85 százalékát, és az ajánlatkérő azt is kikötötte, hogy ha nincs pénz, alá sem írja a szerződést a kivitelezésre, illetve ha már ez megtörtént, akkor érvényét veszti a kontraktus, írja a fonodo.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!